Huawei behaalt ‘Cyber Essentials Plus’-certificaat van Britse overheid

Donderdag 12 april 2018 — Huawei, wereldwijde aanbieder van ICT-oplossingen, heeft van het Verenigd Koninkrijk het ‘Cyber Essentials Plus’-certificaat gekregen. Dat certificaat is onderdeel van het ‘Cyber Essentials’-programma dat in 2014 door de Britse overheid werd gelanceerd en cruciaal is voor de Nationale Strategie voor Cyberveiligheid van het Verenigd Koninkrijk. De certificering is een aanvulling op Huawei’s reeds behaalde ISO 27001-certificering.

Het ‘Cyber Essentials’-programma werd in 2014 door de Britse overheid gelanceerd en maakt deel uit van de Nationale Strategie voor Cyberveiligheid van het Verenigd Koninkrijk. Het programma omvat een onafhankelijke beoordeling van de beveiligingscontroles die van bedrijven vereist worden om de risico’s van cyberdreigingen te beperken.

Door deel te nemen aan de ‘Cyber Essentials’-beoordeling, kunnen organisaties hun klanten en partners laten zien dat ze vitale voorzorgsmaatregelen nemen om dergelijke cyberdreigingen te bestrijden.

“In de digitale wereld van vandaag staan bedrijven onder enorme druk om niet alleen hun organisaties te beschermen, maar ook om aan te geven hoe veilig ze zijn”, stelt Ian Glover, Voorzitter van CREST- de geaccrediteerde certificeringsinstantie voor het “Cyber Essentials”-programma van het Verenigd Koninkrijk. “Dit programma is een goed voorbeeld van hoe organisaties precies dat kunnen doen, en het stelt de consument gerust dat zowel  het bedrijfsleven als de overheid verdedigingsmechanismen in plaats hebben om hedendaagse bedreigingen te bestrijden.”

John Suffolk, Senior Vice President en Global Cyber Security & Privacy Officer bij Huawei: “Deze door de overheid gesteunde standaard is een geweldige opportuniteit om de cyberweerbaarheid in het Verenigd Koninkrijk te helpen verbeteren. We ondersteunen dit initiatief met veel plezier en zijn tevreden dat we het ‘Cyber Essentials Plus’-certificaat. Als wereldwijde ICT-speler, richt Huawei zich op het beschermen van haar klanten tegen de hedendaagse cyberdreigingen, en wil het samenwerken met overheden, het bedrijfsleven en de academische wereld om haar rol te vervullen bij het verbeteren van de Britse cyberbeveiliging."

Huawei erkent en volgt de internationale voorschriften en praktijken op het gebied van informatiebeveiliging. De aankondiging van de ‘Cyber Essentials Plus’-certificering is een aanvulling op Huawei’s reeds behaalde ISO 27001-certificering.

Hannes Van Raemdonck Public Relations Manager at Huawei
Steven Van De Broek PR Consultant at Weber Shandwick