Huawei Consumer Business Group maakt bedrijfsresultaten bekend van eerste jaarhelft 2018

Huawei klimt naar plek als tweede grootste smartphoneproducent ter wereld met robuuste Q2-prestaties

Vrijdag 3 augustus 2018 — Shenzhen, China – 3 augustus 2018 – Huawei Consumer Business Group (CBG) heeft vandaag zijn bedrijfsresultaten bekendgemaakt voor de eerste helft van 2018. Het bedrijf rapporteerde een solide groei, met wereldwijde smartphone zendingen van meer dan 95 miljoen stuks*. Volgens IDC was Huawei in Q2 de op een na grootste smartphoneproducent ter wereld met een wereldwijd marktaandeel van 15,8%.

Richard Yu, CEO van Huawei Consumer Business Group: "De afgelopen zes maanden waren ongelooflijk voor Huawei CBG, gekenmerkt door een robuuste groei van ons bedrijf in alle markten en voor al onze producten. We hebben dat succes te danken aan onze constante toewijding voor innovatie en, het belangrijkste, aan onze klanten. Huawei blijft zich focussen op het continu verbeteren van het aanbod met de nadruk op de AI op het apparaat, de cloud en het bredere Huawei-ecosysteem."

Highlights van bedrijfsresultaten

• HUAWEI P20-serie: Als mix van kunst en technologie, is de P20-serie is zeer goed ontvangen door de fashion-forward consumenten. De wereldwijde verzendingen van de HUAWEI P20-serie rondde de kaap van meer dan 9 miljoen eenheden;
  • HUAWEI Mate 10-serie: De meest recente HUAWEI Mate-reeks zette de trend voor mobiele AI en versterkte de positie van Huawei in de high-end markt met wereldwijde zendingen van meer dan 10 miljoen eenheden;
  • HUAWEI nova-serie: Wereldwijd zijn er meer dan 50 miljoen Nova-smartphonegebruikers, een bijdrage aan de groei van de totale markt voor middelgrote smartphones. Jaar op jaar steeg het totale aantal zendingen van de nova-reeks met 60 procent;
  • Huawei wearables behaalde een opmerkelijke stijging van 147 procent op jaarbasis;
  • Retail is gegroeid en op dit moment exploiteert Huawei wereldwijd meer dan 53.000 Huawei-winkels en 3.500 Huawei Experience Stores. Het bedrijf is van plan het retailnetwerk wereldwijd te versterken door vóór het einde van 2018 nog 10.000 winkels en 700 Experience Stores te openen.

Merkherkenning maakt opwaartse beweging

De indrukwekkende prestaties van Huawei's vlaggenschip en mid-market smartphones hebben de waarde van het Huawei-merk sterk verbeterd: Huawei werd uitgeroepen tot nummer 25 op de Brand Finance’s Global 500 2018-lijst, nummer 48 op BrandZ’s Top 100 Most Valuable Global Brands, en nummer 79 op Forbes’ Most Valuable Brands list. Opmerkelijk: Huawei is het enige Chinese bedrijf dat een positie wist te bemachtigen in Forbes' 2018 top 100-lijst.