HUAWEI FIND APPS ZOEKWIDGET: JOUW TOEGANGSPOORT TOT MILJOENEN APPS

De Petal Search zoekmachine biedt Huaweigebruikers een innovatieve en gevarieerde zoekervaring

Huawei kondigt de Petal Search – Find Apps zoekwidget aan. De nieuwe zoekfunctie biedt Huaweigebruikers toegang tot miljoenen apps en een manier om eenvoudig te zoeken naar wat ze nodig hebben – inclusief nieuws, afbeeldingen en meer – rechtstreeks vanaf het startscherm van hun apparaat.  De widget is vooraf geïnstalleerd op de nieuwste Huawei P40-serie en kan vanaf nu ook worden gedownload via de AppGallery op elke Huawei toestel.

“Bij Huawei streven we er altijd naar om onze consumenten te voorzien van nieuwe en innovatieve technologieën. Dankzij de Petal Search – Find Apps zoekwidget kunnen Huaweigebruikers nu op een andere manier gemakkelijk de apps die ze nodig hebben downloaden op hun toestel", zegt Walter Ji, president van Huawei's Consumer Business Group WEU.

Toegang tot miljoenen apps

Het is nu nog eenvoudiger voor Huaweigebruikers om hun favoriete apps op hun HMS toestellen te installeren:

1. Phone Clone – Een eenvoudige manier om apps, contacten, gegevens, bestanden en foto's van de oude naar de nieuwe smartphone over te zetten, in slechts een paar eenvoudige stappen.
  2. AppGallery – Huawei's officiële app store met meer dan 420 miljoen maandelijkse actieve gebruikers en een constant groeiende lijst met apps. AppGallery beschikt over een 4-laags detectiemechanisme om ervoor te zorgen dat de apps veilig kunnen worden gedownload en gebruikt. Blader eenvoudigweg door de apps die je nodig hebt en download ze.
  3. Petal Search – Find Apps Deze widget zorgt ervoor dat Huaweigebruikers rechtstreeks vanaf het startscherm van hun apparaat naar de juiste app kunnen zoeken.

Een nieuwe zoekervaring

Aangedreven door de Petal Search zoekmachine, zorgt de Find Apps zoekwidget ervoor dat informatie wordt gelokaliseerd en verzameld. Hierdoor verschijnen de meest nauwkeurige en relevante resultaten, die gebruikers in staat stelt hun smartphone-ervaring volledig te personaliseren en beheren.

Naast nieuws, afbeeldingen en entertainment, geeft de zoekfunctie Petal Search – Find Apps apps uit meerdere bronnen weer – steeds met vermelding van de herkomst van de bron. Huawei's AppGallery is volledig geïntegreerd in de widget en alle apps die al beschikbaar zijn in de AppGallery verschijnen bovenaan elke zoekopdracht in de nieuwe tool. Er worden wekelijks honderden nieuwe apps aan de AppGallery toegevoegd.

De zoekwidget Find Apps is ontwikkeld in samenwerking met wereldwijde en Europese zoekmachineleiders, waaronder Qwant en Yandex, en brengt het beste op het gebied van hardware-gebaseerde beveiliging en beveiligingstechnologieën samen. In combinatie met de ongeëvenaarde privacystandaarden van deze toonaangevende privacy-by-design zoekmachines, garandeert Find Apps de hoogste normen van dataprivacy en -beveiliging.

Beschikbaarheid

De zoekwidget Find Apps ondersteunt momenteel meer dan 40 talen en is beschikbaar in 45 landen en regio's, met plannen voor een bredere uitrol naar nog meer landen in de toekomst. De nieuwe zoekfunctie is vooraf geïnstalleerd op Huawei's nieuwste Huawei P40-serie, inclusief de P40 Pro, P40 en P40 lite. Voor bestaande Huaweigebruikers is deze beschikbaar als download in de HUAWEI AppGallery onder de noemer Petal Search - Find Apps.

Click hier voor meer over de zoekwidget Petal Search – Find Apps.

Jurgen Thysmans Head of PR, Woordvoerder/Porte-Parole, Huawei Belgium