Huawei introduceert de toekomst van AI-fotografie met de lancering van de HUAWEI P20 en de HUAWEI P20 Pro

De nieuwe HUAWEI P-serie revolutionair op het gebied van mobiele fotografie

Dinsdag 27 maart 2018 — Tijdens een exclusief lanceringsevenement in het Grand Palais in Parijs, onthulde Huawei Consumer Business Group de langverwachte HUAWEI P20 en de HUAWEI P20 Pro. De HUAWEI P20 Pro is uitgerust met 's werelds eerste Leica drievoudige camera. Beide toestellen zijn voorzien van ongekende AI-innovaties, die een nieuwe  intelligente camera-ervaring mogelijk maken.

"De P-serie inspireert tot creativiteit en wakkert wereldwijd de passie voor fotografie aan", zegt Richard Yu, CEO van Huawei Consumer Business Group. "Met een baanbrekende drievoudige camera op de HUAWEI P20 Pro, krachtige artificiële intelligentie en nieuwe kleuren, is de nieuwe HUAWEI P20-serie ontworpen om schoonheid en licht te reflecteren."

De belangrijkste kenmerken van de HUAWEI P20-serie zijn onder meer:

• Een geavanceerd camerasysteem dat meer licht, meer details en meer schoonheid vastlegt, met een revolutionaire Leica drievoudige camera met het hoogste aantal pixels van de smartphone-industrie op de HUAWEI P20 PRO, en een volledig nieuwe Leica dubbele camera op de HUAWEI P20;
  • Innovatieve fotografiefuncties waaronder Master AI, een AI-aangedreven professionele fotografiefunctie, en HUAWEI AIS, een krachtige AI-stabilisatietechnologie;
  • Ultieme prestaties, aangedreven door een Kirin 970 chipset met een speciale NPU en EMUI 8.1 op basis van Android ™ 8.1 voor een premium en vlotte gebruikservaring.
  • Een nauwelijks aanwezige bezel, een op licht geïnspireerd design met verbluffende kleuren en afwerkingen die licht weerkaatsen en breken, inclusief een volledig nieuwe dynamische gradiëntafwerking op de HUAWEI P20 en de HUAWEI P20 Pro;

Introductie van masterfotografie aangedreven door AI

De HUAWEI P20-serie introduceert een geavanceerd nieuw camerasysteem dat consumenten functies biedt die elk aspect van een smartphonefotografie-ervaring verbeteren. De HUAWEI P20 Pro is uitgerust met een Leica drievoudige camera met het hoogste aantal pixels op de smartphonemarkt - de cameraconfiguratie bestaat uit een 40MP RGB-sensor, een 20MP monochrome sensor, en een 8MP-sensor met telelens. Het toestel beschikt ook over een exclusieve nieuwe Leica ISP- en kleurentemperatuursensor voor een nog betere kleurweergave.

Een variabel diafragma van f/1.8, f/1.6 en f/2.4 legt alle details met perfecte helderheid vast. Daarnaast bevat de HUAWEI P20 Pro ook een gloednieuwe Leica VARIO-SUMMILUX-lens met 3x optische zoom voor kwaliteitsvolle langeafstandsfotografie tot 5x hybride zoom, en een zeer gevoelige beeldsensor van 1/1.7 inch-model (ongeveer 7,76 mm x 5,82 mm) voor het vastleggen van foto's met weinig licht tot ISO 102400.

De HUAWEI P20 bouwt voort op de basis van zijn voorganger, met een volledig nieuwe Leica dubbele camera inclusief een 12MP sensor met een pixelgrootte van maar liefst 1,55 μm en een 20 MP monochrome sensor, waardoor de HUAWEI P20 beter in staat is om foto's te maken bij weinig licht. Daarnaast zijn de HUAWEI P20 en HUAWEI P20 Pro voorzien van een 24 MP selfiecamera met AI-verfraaiing en 3D-portretverlichting - het resultaat zijn prachtige selfies met een stralende, gezonde huid, fijn omlijnde gezichtsdetails en realistische 3D-verbeteringen.

De Kirin 970-processor en de speciale Neural Network Processing Unit (NPU) van de HUAWEI P20-serie maken moeiteloze fotografie mogelijk. AI-aangedreven scène- en objectherkenning heeft de mogelijkheid om 19 verschillende scenario's en objecten te identificeren en kiest de juiste instellingen op het juiste moment. Nieuw voor Huawei's geavanceerde camerasysteem is de 4D voorspellende focus. In deze modus voorspelt de camera bewegende objecten en zorgt via een extreem nauwkeurige scherpstelling dat de meeste minieme details van bewegende objecten vastgelegd worden. Nieuw bij de HUAWEI P20-serie is AI-Assisted Composition, dat intelligente suggesties biedt voor het kadreren van groepsfoto's en landschappen.

Bovendien stabiliseert HUAWEI AIS (AI beeldstabilisatie) handgemaakte nachtopnamen, wat resulteert in ongelofelijke foto's zelfs zonder een statief. Dit komt ook de video's ten goede, aangezien de HUAWEI P20-serie een stabilisatie met zes assen en een 960 fps slow-motion ondersteunt voor heldere en gedetailleerde beelden.

AI-aangedreven intelligente ervaring

Aangedreven door Kirin 970 en met EMUI 8.1 - gebaseerd op Android 8.1 -  levert de HUAWEI P20-serie topprestaties en een soepele gebruikerservaring. EMUI 8.1, volledig aanpasbaar met AI-ondersteuning, bevat HUAWEI Share 2.0 om bestanden eenvoudig te kunnen delen tussen Huaweitoestellen, pc's en Macs; een eenvoudige projectiefunctie om de HUAWEI P20-serie draadloos op een groter scherm aan te sluiten; en een Smart Screen-functie voor een intelligente split-screen interface om twee ondersteunde apps naast elkaar te laten werken.

De HUAWEI P20-serie bevat de beste Bluetooth-audiokwaliteit met een bandbreedte van 990 kbps ter ondersteuning van hi-res audiobestanden. Net als de HUAWEI Mate-serie beschikt de HUAWEI P20-serie over TÜV Safety Certified HUAWEI SuperCharge en een 4000 mAh-batterij op de HUAWEI P20 Pro - en 3400 mAh (standaardwaarde) op de HUAWEI P20 - met AI-gevoed accumanagement.

Huawei heeft ook een gepatenteerde versie van Prisma voor de HUAWEI P20-serie ontwikkeld, die real-time filteraanbevelingen ondersteunt op basis van object- en scenarioherkenning. De rekensnelheid is 3 à 4 keer die van de cloudversie. Bovendien ondersteunt de HUAWEI P20-serie, in samenwerking met Google, Google ARCore om geavanceerde AI-mogelijkheden te leveren.

Een op licht geïnspireerd design

Het design van de HUAWEI P20-serie is geïnspireerd op het licht. Het meest in het oog springende is de nieuwe exclusieve kleur, Twilight, beschikbaar op de HUAWEI P20 en de HUAWEI P20 Pro. Die unieke gradiëntkleur wordt verkregen door verschillende lagen NVMC-optische coatings onder de glazen achterkant aan te brengen, zodat het licht dat het oppervlak raakt, breekt en een geleidelijke verandering in tint creëert - van een opvallend blauw tot schemereffect. De smartphones zijn ook uitgerust met een HUAWEI FullView Display (5,8-inch voor de HUAWEI P20 en 6,1-inch voor de HUAWEI P20 Pro), met ultradunne randen en indrukwekkende scherm-toestel-verhouding. De afgeronde hoeken van het display zorgen voor een comfortabele grip. De HUAWEI P20 en HUAWEI P20 Pro zijn verkrijgbaar in Twilight, Black, Midnight Blue en Pink Gold.

Prijzen en beschikbaarheid

Model

Version

EUR (inclusief BTW)

Beschikbaarheden

HUAWEI P20

€649

6 April

HUAWEI P20 Pro*

€899

13 April

HUAWEI P20 lite

€369

PER DIRECT

*Huawei Belgium zet sterk in op de Huawei P20 Pro met een agressief lanceeraanbod. Consumenten die het toestel tot 16 april online of in deelnemende winkelpunten kopen, ontvangen gratis een Bose headset t.w.v. €379,95 (Bose Headset QC35 II).

*Deelnemende winkelpunten: Proximus, Orange Belgium, MediaMarkt, Vanden Borre, Fnac, Krëfel, CoolBlue, Selexion, Exellent, Post Telecom, Tango, Orange Lux, Base, Telenet, VOO, Sunny Europe, Cora, Dreamland, Huawei Flagship store Brussels, Saturn Luxemburg, Hifi International

Jurgen Thysmans PR & Digital Marketing Manager at Huawei Belgium
Steven Van de Broek PR Consultant at Weber Shandwick