Huawei kondigt een reeks nieuwe 5G-producten aan, en versnelt de "All-Scenario Seamless AI Life"-strategie

Barcelona, 24 februari 2020 - Huawei Consumer Business Group (CBG) organiseerde vandaag een virtuele lancering in Barcelona, Spanje, waarbij het naast een reeks nieuwe 5G-producten een strategie aangekondigde die alle mogelijkheden van zijn "All-Scenario"-ecosysteem demonstreren.

De belangrijkste producten die werden aangekondigd zijn onder andere: Huawei Mate Xs, een evolutie van het vouwbare apparaat met geavanceerde hardware en software; Huawei MatePad Pro 5G, de beroemde 5G-tablet die een premium all-scenario-ervaring biedt; Huawei Wi-Fi AX3 en Huawei 5G CPE Pro 2, twee Wi-Fi 6+ ondersteunende connectiviteitsoplossingen die snelle, doordringende connectiviteit bieden aan de consument.

Daarnaast onthulde Huawei ook een reeks nieuwe Huawei MateBook laptops. Aangedreven door de 10e generatie Intel® Core™ processoren en het Windows besturingssysteem, transformeren de nieuwste FullView laptops de mobiele kantoorervaring met revolutionaire productiviteitseigenschappen zoals Huawei Share en Multi-screen Collaboration.

Richard Yu, CEO van Huawei Consumer Business Group, zei: “Huawei zal zich blijven inzetten voor de "All-Scenario Seamless AI Life"-strategie". We zullen blijven investeren in onze geavanceerde technologieën, waaronder chipsets, 5G-communicatie, mobiele AI, besturingssystemen, camera's en audiovisuele oplossingen om onze concurrentievoordelen op lange termijn uit te bouwen. We willen ook graag samenwerken met ontwikkelaars wereldwijd om de groei van het "All-Scenario"-ecosysteem te katalyseren. Samen met hen zullen we de "All-Scenario"-ervaring naar een hoger niveau tillen.”

SAMEN, de mogelijkheden verbinden

Bij Huawei staat de consumentenervaring altijd voorop. In die geest heeft het bedrijf het afgelopen decennium het "1+8+N"-ecosysteem opgezet. Een ecosysteem dat ondersteund wordt door Huawei Share en Huawei HiLink, de bruggen die alle apparaten met elkaar verbinden om een holistische gebruikerservaring te bieden. Naast innoveren op het gebied van hardware, blijft Huawei het Huawei Mobile Services (HMS) ecosysteem uitbouwen, dat toegankelijk is voor de consument via de Huawei AppGallery.

Met het "All-Scenario" hardware en software dienstenplatform, levert Huawei een kwaliteitsvolle gebruikerservaring waarbij informatie op een naadloze manier wordt gedeeld tussen de aangesloten apparaten in alle scenario's.

2019 was een onconventioneel jaar voor Huawei. Toch blijft het een vertrouwd merk voor consumenten, zoals blijkt uit de sterke prestaties in 2019 met een omzet die jaarlijks met 30 procent naar boven schommelt tot $67 miljard. De smartphone business van Huawei overtrof 240 miljoen verzendingen, die de positie van Huawei's plaats als tweede grootste smartphonefabrikant van de wereld verankerde. Andere productcategorieën in het "All-Scenario"-ecosysteem registreerden een snelle groei. De PC-business steeg bijvoorbeeld met 200 procent, de wearables met 173 procent en de draadloze audioproducten met 210 procent.

Gebruikservaring nogmaals gerevolutioneerd: Huawei Mate Xs

De Huawei Mate Xs vertegenwoordigt de volgende evolutie van de vouwbare vormfactor en levert een verbeterde gebruikerservaring met een nieuw flexibel display, vervaardigd met nieuwe materialen en een nieuw scharnier om het kenmerkende ontwerp van de "Falcon Wing" te realiseren.

Uitgerust met Huawei's zelf ontwikkelde beroemde 5G SoC Kirin 990 5G, is de Huawei Mate Xs een complete upgrade met verbeterde mobiele AI en 5G communicatiemogelijkheden.

De Leica SuperSensing Quad Camera doet zijn terugkeer in de Huawei Mate Xs. Met zijn 40MP SuperSensing camera, een 16MP ultra groothoekcamera, een 8MP telefotocamera en een 3D Depth Sensing camera, maakt het krachtige Leica camerasysteem optimaal gebruik van de vouwbare vormfactor die de rol van zowel de voor- als achtercamera speelt om een breed scala aan fotografische gebruikscases te ondersteunen.

Huawei Mate Xs draait op EMUI10.0.1 en ondersteunt Multi-Window apps die zorgen voor een slimmere en meer dynamische ervaring. Om het aanbod van apps die het volledige potentieel van de vouwbare vormfactor benutten uit te breiden, werkt Huawei samen met wereldwijde ontwikkelaars om het ecosysteem te laten groeien.

Meer dan Wi-Fi 6: Huawei Wi-Fi AX serie

Als onderdeel van Huawei's "All-Scenario Seamless AI Life"-strategie spelen connectiviteitsoplossingen zoals Wi-Fi-routers, customer-premise equipment (CPE) en communicatiemodules een cruciale rol bij het verbinden van het 1+8+N ecosysteem om een veilige, intuïtieve, slimme en hogesnelheidsverbinding te bieden aan de consument.

Als leider in 5G-technologie is Huawei een van de belangrijkste bijdragers aan de formulering van de Wi-Fi 6-standaard. Momenteel bestaat de IEEE 802.11ax standaardwerkgroep uit vijf technische experts van Huawei, waarvan er één voorzitter van de groep is. Met 260 ingediende bijdragen - goed voor 15 procent van alle inzendingen - aan het Wi-Fi 6 (802.11ax) project, is Huawei de op één na meest prominente bijdrager aan de gezamenlijke inspanning van de industrie.

Door gebruik te maken van de synergie tussen haar eigen chipset en software-optimalisaties, ontwikkelde Huawei Wi-Fi 6+ op basis van de Wi-Fi 6-standaard. Wi-Fi 6+ ondersteunt end-to-end 160MHz kanaalbandbreedte en Huawei's exclusieve dynamische narrowband technologie. Gecombineerd leiden deze twee doorbraken tot een enorme verbetering op vlak van Wi-Fi snelheid en signaalbereik.

Tijdens de virtuele lancering kondigde Huawei ook Gigahome 650 en Kirin W650 aan, de nieuwste Wi-Fi 6+ chipsets ontworpen voor respectievelijk routers en smartphones. De nieuwe Huawei Wi-Fi AX3 serie is uitgerust met de Gigahome 650 chipset, die het mogelijk maakt om dual-band dual-concurrent (DBDC)-verrichting te ondersteunen bij snelheden tot 3000Mbps. In combinatie met een Huawei apparaat dat ook Wi-Fi 6+ ondersteunt, kunnen de Huawei Wi-Fi AX3 routers een beter signaalbereik en hogere snelheden leveren dan de Wi-Fi 6 routers.

Huawei heeft ook de Huawei 5G CPE Pro 2 gelanceerd, een nieuwe Wi-Fi 6+CPE die 30 procent compacter is dan zijn voorganger. Andere opmerkelijke upgrades zijn de ondersteuning van maximaal 11 5G-banden en Huawei's exclusieve Super Uplink-technologie, die de uploadsnelheid en latentie sterk verbetert.

Heroverweeg creativiteit: Huawei MatePad Pro 5G

Als belangrijk toegangspunt tot het slimme ecosysteem is de Huawei MatePad Pro 5G ontworpen om te synchroniseren met Huawei handsets, wearables en andere apparaten. Het speelt een sleutelrol in de Multi-screen Collaboration functie die een naadloze multi-device ervaring levert aan de consument.

De Huawei MatePad Pro 5G is voorzien van een 10,8 inch HD display met ondersteuning voor het DCI-P3-kleurengamma van de cinema-grade. Met zijn ultradunne schermranden heeft hij 's werelds hoogste scherm-lichaamsverhouding van tablets, met 90 procent. De Kirin 990 5G SoC, die in het hart van de lichtgewicht tablet is ingebouwd, ondersteunt uitstekende 5G-connectiviteit en levert tegelijkertijd hoge prestaties en een hoge energie-efficiëntie.

De Huawei MatePad Pro, die draait op EMUI10, kan worden aangesloten op andere Huawei smartphones via de Huawei Share Multi-Screen Collaboration functie. Zodra een verbinding tot stand is gebracht, kunnen gebruikers navigeren en beide apparaten bedienen op het display van de tablet.

Door middel van Multi-screen Collaboration is het ook mogelijk om bestanden te verslepen tussen smartphones en tablets. Door het delen van randapparatuur kunnen gebruikers op de smartphone typen met behulp van het toetsenbord en het scherm van de tablet, muziek afspelen die is opgeslagen op de smartphone met de luidsprekers van de tablet en nog veel meer. Huawei MatePad Pro 5G ondersteunt Multi-Window voor het weergeven van maximaal drie apps tegelijk. App Multiplier splitst één app-instantie op in twee vensters, wat een revolutionaire dual-view-ervaring oplevert die het beste uit de landschapsoriëntatie haalt.

De Huawei MatePad Pro 5G kan worden gekoppeld aan het Huawei M-Pencil, dat 4.096 drukgevoelige niveaus ondersteunt voor een natuurlijke en intuïtieve schrijfervaring. Huawei Notepad ondersteunt de Huawei stylus met een nieuwe Screen-off Shorthand functie, waardoor gebruikers hun inspiratie meteen kunnen vastleggen op het moment dat deze toeslaat.

Huawei kondigde tijdens het evenement ook de nieuwste Huawei MateBook modellen aan. De verbeterde Huawei MateBook X Pro wordt aangedreven door de 10e generatie Intel Core processoren. Verkrijgbaar in een nieuw Emerald Green kleurschema, behoudt de nieuwste premium laptop het FullView Display ontwerp om een scherm-lichaamsverhouding van 91 procent te bereiken. Ondertussen voegt de nieuwe Huawei MateBook D serie zich bij de Huawei MateBook familie als een PC gericht op jongere consumenten, die een innovatieve, slimme ervaring biedt in een ontwerp dat kenmerkend is voor de Huawei MateBook serie.

Een nieuwe app-ervaring: Huawei AppGallery

Om een volwaardig ecosysteem te cultiveren dat Huawei-apparaten zal ondersteunen bij het vooruitgaan, stelt Huawei geleidelijk zijn chip-device-cloud mogelijkheden open voor wereldwijde ontwikkelaars via HMS. Dit ecosysteem is een belangrijk onderdeel van Huawei's "All-Scenario Seamless AI Life"-strategie en omvat "All-Scenario"-functies, wereldwijde distributie en lifecycle management mogelijkheden.

Op dit moment is HMS Core, in zijn vierde iteratie, een verzameling van tools gemaakt voor Huawei's partners en app-ontwikkelaars om unieke, nieuwe ervaringen te creëren die gebruik maken van de volledige hardware- en softwaremogelijkheden die Huawei-apparaten bieden. Door HMS te integreren in hun apps met HMS Core 4.0, kunnen ontwikkelaars Huawei's on-device mogelijkheden zoals HiAI, gedistribueerde technologie en camerafuncties snel inzetten op hun apps en kwaliteitsvolle ervaringen bieden aan eindgebruikers.

Zo heeft Cewe, Europa's grootste fotodrukkerij, Huawei's Share Kit ingezet om het koppelingsproces van apparaten in haar kantoren te stroomlijnen. Het intuïtieve printproces maakt een snellere productie mogelijk doordat het Cewe personeel slechts een eenvoudige tik nodig heeft om een Huawei apparaat met een printer te verbinden. Deze ervaringen zijn niet exclusief voor zakelijke gebruikers; HUAWEI AppGallery biedt een reeks HMS-geschikte apps voor gebruikers van Huawei-apparaten om te genieten van het gemak die Huawei's innovaties bieden.

Huawei AppGallery biedt ook Quick Apps aan, een innovatieve categorie van apps gemaakt voor apparaten in het 5G-tijdperk. Quick Apps is ontwikkeld op basis van industriestandaarden, vereist geen installatie en gebruikt een minimaal systeemgeheugen. Gebruikers kunnen gewoon op deze apps klikken om te genieten van de soepele interactie en mooie interfaces alsof het traditionele apps zijn. Deze categorie groeit snel; op dit moment zijn er meer dan 1.700 Quick Apps beschikbaar in de Huawei AppGallery.

Naast de creatie van apps is Huawei actief bezig met het samenstellen van kwaliteitsapplicaties die wereldwijd populair zijn om de gebruikerservaring continu te verrijken. Om gebruikers te beschermen tegen schadelijke apps, heeft Huawei een full-cycle beveiligings- en beschermingssysteem ontwikkeld, met inbegrip van verificatie van de naam van de ontwikkelaar, een vierstaps beoordelingsproces, download- en installatiebescherming en een preventiemechanisme voor een veilige werking van de app.

Met een negenjarig trackrecord van app-aggregatie en -ontwikkeling, behoort Huawei AppGallery tot de top drie van de app-marktplaatsen in de wereld.

Over zijn plannen voor de toekomst van de Huawei AppGallery sprak Yu: “In de toekomst zullen we ons app-ecosysteem in de Huawei AppGallery verder uitbreiden met de hoop om niet alleen een veilig en betrouwbaar platform te creëren, maar ook om de consument meer keuze te bieden. Het blijvende succes van dit bloeiende ecosysteem zal een van onze hoogste prioriteiten blijven.”

Huawei zet actief in op ontwikkelaars van populaire apps over de hele wereld om het app-ecosysteem te laten groeien. Ontwikkelaars zijn welkom om deel uit te maken van dit ecosysteem en werken samen met Huawei aan een slimmere app-ervaring voor consumenten over de hele wereld.

Beschikbaarheid en prijzen