Huawei kondigt lanceringsdatum aan voor nieuw vlaggenschip, de HUAWEI P20 en lanceert nieuwe tabletreeks, de HUAWEI MediaPad M5 tijdens Mobile World Congress 2018

Zondag 25 februari 2018 — Vandaag kondigt Huawei Consumer Business Group (CBG) voor de opening van het Mobile World Congress, in een volle zaal, de langverwachte toevoeging aan de iconische P-serie aan: de Huawei P20. Op 27 maart zal het nieuwste toestel van de internationale technologiespeler aan de wereld worden voorgesteld. Huawei onthult vandaag ook haar nieuwste tabletreeks: de HUAWEI MediaPad M5, een multimediatablet waarmee de Chinese speler grote ambities heeft in België. Dirk Pauwels, Country Manager Huawei Belgium: “De tabletmarkt consolideert momenteel in retail. Onze ambitie is even stevig als onze porfolio. We ambiëren dit jaar 10% van de markt in te nemen met onze huidige en toekomstige producten. Met de introductie van de nieuwe HUAWEI MediaPad M5 en de bekendmaking van de lanceringsdatum voor de HUAWEI P20, komen we onze belofte na om baanbrekende apparaten te ontwikkelen die ons dagelijkse leven opnieuw definiëren"

HUAWEI P20

Afgelopen jaar heeft Huawei kunstmatige intelligentie naar de consument gebracht met de Mate 10 Pro. De HUAWEI P20 zal deze ontwikkeling voortzetten. Het toestel zal, zoals van elk Huawei toestel verwacht wordt, het begin zijn van een nieuwe generatie van intelligent phones met superieure camerafunctionaliteiten en een naadloos design. Het toestel wordt op 27 maart 2018 in Parijs gelanceerd.

HUAWEI MediaPad M5

De HUAWEI MediaPad M5 blinkt uit op het werk, thuis en onderweg. Of je nu thuis rustig een film wilt kijken, een spelletje wilt spelen in de trein, of in het vliegtuig een e-book wilt lezen, de tablets van Huawei leveren een uitstekende beeld- en klankervaring. Ongeacht waar je bent. De slanke en krachtige 8.4-inch en 10.8-inch-tablets zijn ergonomisch ontworpen met een 2.5D en een 2K-scherm. Met de MediaPad M5 kun jij zorgeloos genieten van alle entertainment die er is.

De HUAWEI MediaPad M5 heeft een dun, full-size toetsenbord en is uitgerust met een nauwkeurige HD-touchpad. Hierdoor werk je met hetzelfde comfort als op een laptop. En voor iedereen die echt het meest uit een product willen halen, kun je met de tablets van Huawei al je slimme apparaten met elkaar synchroniseren. Volledig genieten van een alles-in-één digitale levensstijl is dus nu mogelijk met maar één apparaat.

De HUAWEI MediaPad M5 is in twee versies beschikbaar: MediaPad M5 8,4 inch en 10,8 inch. De tablets hebben respectievelijk twee en vier Harman Kardon stereoluidsprekers. De Huawei Histen-technologie biedt meeslepende 3D-audio via de luidsprekers. Daarnaast wordt Hi-Res-audio volledig ondersteund. Hierdoor kun je genieten van geluid van een uitzonderlijk hoge kwaliteit.  Jouw enige zorg? Dat je geen geluidsoverlast veroorzaakt.

10% marktaandeel

Huawei zag In 2017 een sterke groei in de tabletmarkt. Het bedrijf zag haar verkoopsvolume met 40% groeien en wist een plaats te veroveren in de top 3 tabletaanbieders wereldwijd. De ambities op de Belgische markt liggen in het verlengde hiervan.

Dirk Pauwels, Country Manager Huawei Belgium, legt uit: "De tablet markt consolideert momenteel in retail. Enkel sterke spelers zullen zich weten te handhaven in die markt. Onze ambitie is even stevig als onze porfolio. We willen dit jaar groeien naar 10% marktaandeel in België en zullen investeren in marketing én versterking van het team om die doelstelling te halen.”

Beschikbaarheden

De tablets zijn vanaf midden maart verkrijgbaar in België en in de kleur Space Grey. Aanbevolen verkoopsprijzen zijn

HUAWEI MediaPad M5 8.4”: €349

HUAWEI MediaPad M5 10.8”: €399