Huawei lanceert HUAWEI Mate Xs in België

Na de HUAWEI Mate X, is Huawei’s vouwbare apparaat terug met een krachtigere SoC en een uniek scharnierontwerp

Brussel, 30 maart 2020 - De HUAWEI Mate Xs, een stevige upgrade van de revolutionaire HUAWEI Mate X, is Huawei's meest high-end toestel met een Kirin 990 5G SoC en een verbeterd Falcon Wing Design. Het nieuwe flagshipmodel levert krachtige prestaties en een naadloze gebruikerservaring in zowel smartphone- als tabletmodus. De Huawei Mate Xs is per direct beschikbaar in België en wordt alleen online verkocht bij Vandenborre, Fnac, Krefel en Exellent aan de adviesprijs van €2499.

Richard Yu, CEO van Huawei Consumer Business Group, legt uit: "De HUAWEI Mate X was onze eerste stap in de vouwbare categorie. De HUAWEI Mate Xs legt de lat nog hoger met zijn krachtige connectiviteit en geïntegreerde gebruikerservaring. Het is de snelste 5G smartphone in zijn klasse."

Ontvouw grenzeloze mogelijkheden

De HUAWEI Mate Xs levert een FullView-ervaring met een 8-inch naar buiten vouwbaar display, dat een naadloze gebruikerservaring biedt in beide modi. Gevouwen is de HUAWEI Mate Xs een krachtige smartphone met een 6,6-inch hoofdscherm en een 6,38-inch secundair scherm. Uitgevouwen wordt de smartphone een 8-inch tablet met ongeëvenaarde kijkervaring.

De HUAWEI Mate Xs bevat een uniek koelsysteem dat samen met de smartphone vouwt en zo het volledige oppervlak bedekt voor een gelijkmatige, effectieve koeling. De speciaal ontworpen 5G-antennesysteem zorgt op zijn beurt voor een snelle en stabiele verbinding.

Toonaangevende prestaties en 5G-connectiviteit

Het toestel wordt aangedreven door de Kirin 990 5G, Huawei's meest geavanceerde chipset. De Kirin 990 5G SoC is voorzien van een geïntegreerde 5G modem, waardoor het tegelijkertijd krachtige prestaties en 5G connectiviteit levert met een betere efficiëntie en een lagere warmteafgifte. Het ondersteunt 2G, 3G, 4G, evenals 5G NSA en SA. De SoC ondersteunt het volledige 5G-spectrum en 5G+4G Dual SIM Dual Stand-by.

Het SuperSensing Leica Quad camerasysteem beschikt over een 40MP hoofdcamera (groothoek, f/1.8), 16MP ultra groothoekcamera (f/2.2), 8MP telefotocamera (f/2.4, OIS) en een 3D Depth Sending Camera. De camera bevat een combinatie van OIS- en AI-beeldstabilisatie voor stabiele opnames en tot 30X hybride zoom. ISO-waardes tot 204800 garanderen heldere foto's in omgevingen met weinig licht. Dankzij het ontwerp van de HUAWEI Mate Xs kunnen gebruikers de quad-camera ook eenvoudig gebruiken voor selfies.

Multitasking heruitgevonden

De vouwbare telefoon ondersteunt Multi-Window, dat twee apps naast elkaar weergeeft en ze met elkaar kan laten communiceren. Gebruikers kunnen inhoud zoals tekst, afbeeldingen en documenten makkelijk verslepen van de ene naar de andere app. Vanuit het dock aan de scherm-onderkant kunnen gebruikers vaak gebruikte apps snel inschakelen. Wanneer twee apps tegelijkertijd geopend zijn, kunnen ze een derde app lanceren met behulp van de Floating Window-functie, die vooral handig is om kleine taken uit te voeren, zoals een sms-bericht versturen zonder de geopende apps te verlaten.

De HUAWEI Mate Xs draait op EMUI10.0.1, een Android Open Source besturingssysteem. Het combineert niet alleen verbeterde prestaties met verbeterde beveiliging, maar ondersteunt ook de Multi-screen Collaboration functie. Die multi-device functie zorgt ervoor dat gebruikers eenvoudig bestanden kunnen overbrengen tussen de HUAWEI Mate Xs en een HUAWEI MateBook, evenals de twee systemen bedienen vanaf een enkel scherm.

Gelanceerd met HUAWEI AppGallery

De HUAWEI Mate Xs lanceert samen met de vernieuwde HUAWEI AppGallery, Huawei's officiële app distributieplatform. Dat biedt kwaliteitsapplicaties die gebruik maken van de unieke mogelijkheden die Huawei-apparaten te bieden hebben - zoals HiAI, media, systeem- en beveiligingsmogelijkheden - maar ook van die apps waar gebruikers van zijn gaan houden.

Prijs en beschikbaarheid

Ontdek hier de Mate Xs : https://consumer.huawei.com/be/phones/mate-x-s/