Huawei Mobile Services: nieuwe ontwikkelingen

Augustus nieuwsflash met alle recente Huawei Mobile Services en Huawei AppGallery ontwikkelingen in België

Meer informatie over de introductie van Huawei Mobile Services vind je hier.

Actuele status HMS in België

• Huawei's mobiele ecosysteem, waar HMS deel van uitmaakt, telt vandaag 1,5 miljoen actieve gebruikers in België.
  • Op dit moment is een op de vijf verkochte Huawei smartphones in België een HMS toestel.
  • Huawei schat in dat tegen het einde van 2020 een op de twee verkochte Huawei smartphones draait op HMS.

Beste Belgische apps in Huawei AppGallery voor zomerse staycation

Huawei blijft de AppGallery aanvullen met apps die het meest relevant zijn voor de Belgische consument. Dankzij continue updates kunnen Huawei-gebruikers steeds nieuwe apps zoeken en downloaden en hun bestaande apps updaten.

Ideaal voor de zomermaanden zijn apps als Booking.com om een heerlijke staycation te plannen. Daarnaast vind je er de handige weer-app KMI, My Bpost om leuke vakantiekaartjes te versturen of de nieuws-apps van VRT NWS, dS Nieuws, Het Nieuwsblad en HBvL. Sinds kort werden ook de apps van Tomorrowland en Shop Save toegevoegd. Die laatste laat je toe om na te gaan hoe druk het is in je lokale supermarkt.

Een overzicht van de verschillende manieren om je favoriete apps te vinden vind je hier.

Petal Search – Find Apps: nieuwe widgetgrootte en functionaliteiten

De Belgische Huawei gebruikers hebben vlot de toegang tot Petal Search – Find Apps gevonden. En de app wordt nu nog gebruiksvriendelijker:

• De widgetgrootte kan vanaf nu aangepast worden voor nog meer gebruiksgemak.
  • Wanneer een app beschikbaar is in zowel APK als XAPK formaat, kiest Petal Search automatisch welke van beide de beste optie is.
  • De downloadcapaciteit is nu ook groter waardoor je verschillende apps op hetzelfde moment kan downloaden - en downloadstatus wordt vanaf nu ook weergegeven.
  • Naast de mogelijkheid om direct al je favoriete apps te downloaden én te updaten, kan je via Petal Search - Find Apps nu ook de dagelijkse weersverwachting en het laatste nieuws raadplegen, live sportscore's en -schema's opvragen en video, foto en muziek zoekopdrachten lanceren.

Petal Search is vooraf geïnstalleerd op de nieuwste Huawei P40-serie en is beschikbaar op elk Huawei toestel via de AppGallery.

Huawei en HMS blijven wereldwijd groeien

• Huawei was in het tweede kwartaal van dit jaar 's werelds grootste smartphoneverkoper.
  • Huawei's ecosysteem bereikt vandaag 700 miljoen gebruikers wereldwijd, een jaar-op-jaar groei van 32%.
  • Het aantal geregistreerde Huawei-ontwikkelaars heeft de kaap van 1,6 miljoen bereikt, een stijging van 76% op jaarbasis, die meer dan 81.000 geïntegreerde innovatieve apps met HMS Core mogelijkheden bieden.
  • AppGallery is beschikbaar in meer dan 170 landen en regio's en werkt met lokale partners in al die landen en regio's voor de beste gebruikservaring.
  • Daarnaast bieden innovatieve diensten zoals Quick Apps, Huawei's eigen type installatievrije apps, gebruikers de mogelijkheid om apps te gebruiken zonder deze vooraf te installeren. Belgische Huawei-gebruikers kunnen op die manier nu al gebruikmaken van apps als SNCB National, Brussels Airlines en Kinepolis. Je kan er ook een reisje plannen via de apps van Thalys en Eurostar Trains.

EINDE

Noot voor de redactie, niet bestemd voor publicatie

Mocht je iemand willen spreken over HMS of tijdens het testen van een HMS device tegen onduidelijkheden rondom HMS aanlopen, neem dan contact op met Current Global (huawei@currentglobal.com).

Voor updates over Huawei Consumer Business Group bezoek onze website of volg ons via Instagram, Facebook, Twitter of YouTube.