Huawei Mobile Services: update

Nieuwsflash met alle recente Huawei Mobile Services en Huawei AppGallery ontwikkelingen in België

Huawei Mobile Services (HMS) betekent voor Huawei en de hele sector het begin van een nieuwe toekomst. Sinds de introductie van HMS timmert Huawei keihard aan zijn mobiele ecosysteem dat bestaat uit een publiek van meer dan 1,5 miljoen actieve gebruikers in België, 68 miljoen in Europa en 600 miljoen wereldwijd. Met deze nieuwsflash biedt Huawei een overzicht van belangrijke ontwikkelingen en mijlpalen in België.

Alles over de introductie van Huawei Mobile Services vind je hier.

HUAWEI AppGallery

Een belangrijk onderdeel van HMS is de AppGallery, Huawei’s eigen app-store. Huawei werkt met een lokaal team in België samen met lokale ontwikkelaars en bedrijven om de AppGallery verder aan te vullen met apps die het meest relevant zijn voor de Belgische consument. Er zijn continue updates die het gebruiksgemak optimaliseren. Op dit moment vind je er bijvoorbeeld al de apps van Het Nieuwsblad, VRT en itsme®.

Petal Search vergemakkelijkt leven zonder Google

Met de introductie van Petal Search komt Huawei tegemoet aan een belangrijke moeilijkheid voor HMS-gebruikers: een eenvoudige toegang om alle apps te vinden, te installeren én up-to-date te houden. Vooral dat laatste is een belangrijke nieuwe troef voor gebruikers die apps toevoegden via Phone Clone en op zoek waren naar een manier om die vervolgens te kunnen blijven bijwerken.

itsme® nu beschikbaar op alle HMS-toestellen

Story image

itsme® is vanaf nu beschikbaar in de Huawei App Gallery. Alle functionaliteiten van de app van Belgian Mobile ID werken vlekkeloos waardoor HMS-gebruikers op een veilige manier kunnen inloggen en gebruikmaken van hun favoriete online diensten en apps. De toevoeging is het resultaat van een samenwerking tussen itsme® en het lokale Huaweiteam in België en is er net op tijd voor het Tax-on-Web seizoen.

“We vinden het enorm belangrijk om iedereen de mogelijkheid te geven om de itsme® app te gebruiken ongeacht welke smartphone je gebruikt. Vandaar dat we met veel plezier met Huawei hebben samengewerkt om itsme® beschikbaar te maken op alle HMS toestellen,” zegt Sylvie Vandevelde, woordvoerder itsme®.

Klik hier voor meer informatie.

Hoe maak ik mijn HMS toestel gebruiksklaar?

We lijsten graag nog eens de verschillende manieren op om jouw favoriete apps en diensten op je HMS telefoon te laten werken. Lees er hier alles over.

1-Phone Clone

Met de Huawei-app Phone Clone kan je eenvoudig gegevens en apps van de oude smartphone naar de nieuwe smartphone kopiëren. De app zit standaard op elke nieuwe Huawei-smartphone. Je kan Phone Clone ook downloaden in de Google Play Store (voor Android) of in de AppStore (iOS). Van Android naar Android wordt alles gekopieerd, inclusief de apps op je oude telefoon. Van iOS naar Android kopieert de app alleen data zoals contacten, agenda e.d.

Een uitgebreid stappenplan vind je hier.

2-Download apps in de AppGallery

In de AppGallery vind je bekende apps als TikTok, Snapchat, Telegram en HereWeGo. Verder beschikt AppGallery over QuickApps - mobiele versies van officiële websites in de look and feel van een app - die het voordeel hebben dat ze veel minder geheugen van je telefoon vragen. Zo kan je toch gemakkelijk gebruik maken van populaire diensten als Zoom, Deliveroo, e.a.

Een overzicht van alle beschikbare lokale apps en Quick-Apps vind je hier.

3-Vind én update apps via Petal Search – Find Apps

Petal Search – Find Apps biedt toegang tot miljoenen apps, rechtstreeks vanaf het startscherm. Apps die beschikbaar zijn in de AppGallery verschijnen bovenaan elke zoekopdracht dankzij de integratie in de widget. Maar via de app krijg je ook rechtstreeks toegang tot websites en APK-sites om je favoriete apps te downloaden die nog niet in de AppGallery beschikbaar zijn. Daarnaast kan je die apps ook direct updaten via de tool. Daarmee zet Huawei een flinke stap vooruit in het HMS-gebruiksgemak.

Petal Search is vooraf geïnstalleerd op de nieuwste Huawei P40-serie en is beschikbaar op elk Huawei toestel via de AppGallery.

Meer informatie over Petal Search vind je hier.

4-VIP Service: al je favoriete apps op je HMS smartphone

Voor Belgische gebruikers die het een uitdaging vinden om over te stappen, biedt Huawei de HUAWEI VIP Service. Een officiële servicepartner zet geheel gratis alle data en apps van de oude telefoon over naar de nieuwe HMS-telefoon. Zo neemt Huawei alle installatiezorgen voor consumenten uit handen en zet ze hen direct op werk.

Meer informatie over deze service vind je hier.

Nieuw!

Een update voor Watch GT2

De Watch GT2 komt met een veelgevraagde nieuwe functie, die ervoor zorgt dat je je smartwatch kan gebruiken als externe shutter van je telefoon. Op die manier helpt hij je gemakkelijk memorabele momenten onderweg of vanuit speciale hoeken vast te leggen met de vooraf ingestelde timer van 2 tot 5 seconden. Ideaal dus voor gezellige familiefoto’s, prachtige vakantieshots of adembenemende in-actiebeelden.

EINDE

Noot voor de redactie, niet bestemd voor publicatie

Mocht je iemand willen spreken over HMS of tijdens het testen van een HMS device tegen onduidelijkheden rondom HMS aanlopen, neem dan contact op met Jurgen Thysmans. (thysmans.jurgen@huawei.com, +32 477 47 78 52) of Current Global (huawei@currentglobal.com).

Voor updates over Huawei Consumer Business Group bezoek onze website of volg ons via Instagram, Facebook, Twitter of YouTube.

Jurgen Thysmans Head of PR, Woordvoerder/Porte-Parole, Huawei Belgium