Huawei NEXT-IMAGE 2020 brengt community samen en laat hen meest inspirerende beelden vastleggen en delen met de wereld

HUAWEI NEXT-IMAGE 2020 viert de positieve kracht van de creativiteit

Technologiebedrijf HUAWEI nodigt vandaag haar community van miljoenen mensen uit om positieve en inspirerende beelden te creëren en te delen als onderdeel van NEXT-IMAGE 2020, 's werelds grootste competitie van smartphonefoto- en videografie. Om de positieve kracht van de creativiteit te vieren, deelt Huawei de creaties en vreugde tot ver buiten de landsgrenzen. De meest creatieve shots worden bovendien beloond met prijzen. Op die manier wil Huawei mensen van over de hele wereld bij elkaar te brengen, zelfs in tijden dat ze van elkaar verwijderd zijn.

"Het is tijd voor creatievelingen over de hele wereld om hun creatieve vaardigheden in te zetten om de meest vreugdevolle, inspirerende beelden vast te leggen en te delen, waar ze zich ook bevinden. Doe mee met onze missie om de positieve kracht van creativiteit te gebruiken om de wereld bij elkaar te brengen, zelfs in tijden dat we apart zitten", zegt Erwin Van der Weerden, de marketing director van Huawei BeLux.

HUAWEI NEXT-IMAGE 2020 staat open voor iedereen die een Huawei toestel bezit en biedt amateur-smartphonefotografen en visuele storytellers 70 keer de kans om geldprijzen tot $10.000 te winnen. Enkelen van 's werelds meest vooraanstaande fotografiedeskundigen zullen de meest krachtige beelden selecteren.

Zes categorieën die de schoonheid en de positieve kracht van creativiteit vieren

HUAWEI introduceert video- en storytelling-categorieën die gebruikers kunnen helpen om nieuwe, unieke en krachtige verhalen te creëren op basis van de recente mediaformaten.

HUAWEI moedigt deelnemers aan om verschillende perspectieven na te jagen die helpen om de diversiteit en schoonheid van het leven te ontdekken, in zes verschillende categorieën.

• Near Far: Gebruik je smartphonecamera om verborgen juweeltjes en verschillende perspectieven vast te leggen - of je nu binnen of buiten bent.
  • Good Night: Leg leuke momenten vast in het midden van de nacht of in een lichtarme omgeving. Geef de sfeer van het moment weer en laat je creativiteit de vrije loop.
  • Hello, Life! Een beeld zegt meer dan duizend woorden – dus capteer de emotie of inspiratie uit je dagelijkse leven en deel ze.
  • Faces: Experimenteer met identiteit en de kracht van portretfotografie. Leg de gezichten van de mensen die het dichtst bij je staan vast.
  • Live Moments: Maak een korte video of mobiele film van maximaal 10 minuten. Geef uitdrukking aan je creativiteit en deel positieve verhalen in de vorm van bewegende beelden.
  • Storyteller: Gebruik een set foto's om emoties uit te drukken en je persoonlijke verhaal te vertellen. Het verhaal moet 3-9 beelden bevatten.

Een eerbetoon aan elk prachtig moment

HUAWEI NEXT-IMAGE Awards 2020 stimuleert liefhebbers van mobiele fotografie om vrij te creëren - waar en wanneer dan ook. Door artistieke inspiratie vast te leggen en de schoonheid van het leven te delen, hebben de deelnemers ook de kans om ongelofelijke beloningen te winnen, waaronder het nieuwste flagship toestel, de HUAWEI P40 Pro.

NEXT-IMAGE is de grootste smartphonefotografie- en videowedstrijd ter wereld en ontving alleen al vorig jaar meer dan 520.000 inzendingen.

De besten in het vak kiezen winnaars

HUAWEI heeft enkele van 's werelds meest vooraanstaande fotografiedeskundigen in een verscheidenheid aan fotografiestijlen uitgenodigd om de winnaars van de NEXT-IMAGE Awards 2020 te selecteren.

• Steve McCurry heeft talrijke prijzen gewonnen, waaronder de Robert Capa Medal, de National Press Photographer's Award, en vier Jose Awards. Als ridder van de Franse cultuur en kunst is McCurry's gefotografeerde "Afghanistan Girl" een van de meest iconische en krachtige werken in de geschiedenis van de fotografie geworden.
  • Elizaveta Porodina is een gerenommeerde modeportretfotograaf uit Rusland. Het werk van Porodina is een toonaangevend licht in de experimentele mode- en kunstfotografie en staat bekend om het gebruik van alternatieve vormen en in het oog springende kleuren.
  • Reuben Krabbe is een Canadese extreme sports-fotograaf, die creatieve fotografietechnieken gebruikt om gepolariseerde stijlen en onderwerpen zoals zonsverduisteringen weer te geven. Krabbe voegt energie en nieuwe mogelijkheden toe aan het jurypanel.
  • Karolina Henke is een bekende Zweedse fotografe met een unieke visuele en artistieke identiteit. Henke heeft een gerenommeerde reputatie op het gebied van internationale mode- en kunstfotografie.

Ook Andrew Garrihy, de wereldwijde chief brand officer van HUAWEI Consumer Business, en Li Changzhu, vice-minister van consumentenstrategie marketing afdeling van HUAWEI CBG zullen helpen om de winnende inzendingen te selecteren.

NEXT-IMAGE wordt dit jaar gehost in samenwerking met Profoto, de Zweedse ontwikkelaar van fotoflitsen en andere lichtvormende tools voor professionele fotografen.

Voor meer informatie over NEXT-IMAGE 2020 en hoe je kan deelnemen, kun je terecht op de officiële website van het toernooi (https://gallery.consumer.HUAWEI.com).

Nota aan de redactie:

Deadline voor inzendingen: 31 juli, 2020

Jurering: augustus 2020

Bekendmaking resultaten: september 2020

Prijzen

• Hoofdprijs: fotograaf van het jaar (drie winnaars)
    • 10 000 $ NEXT-IMAGE Creation Fund (voor taxes)
    • Huawei P40 Pro (8GB+256GB, willekeurige kleur)
    • Elektronisch toekenningscertificaat
  • Catogoriewinnaars (15 winnaars)
    • 1 000 $ NEXT-IMAGE Creation Fund (voor taxes)
    • Elektronisch toekenningscertificaat