Huawei onthult HUAWEI Mate 20-serie

Innovatieve flagship op maat van veeleisende smartphonegebruiker

Maandag 15 oktober 2018 — Huawei Consumer Business Group (BG) heeft de HUAWEI Mate 20-serie voorgesteld. Met de Mate 20-serie richt de technologieleider zich op fervente smartphonegebruikers voor wie de smartphone een onmisbaar deel is in hun professionele en privéleven. De Mate 20-serie brengt dan ook niet toevallig heel wat innovaties naar de smartphonemarkt: een revolutionaire dubbele NPU, een Leica drievoudige camera met ultragroothoeklens en een krachtige batterij die je nog sneller kan opladen. Ook aanwezig in de Mate 20 Pro versie: een vingerafdruklezer in het scherm, draadloos opladen en reverse charging: daarmee kan je de Mate 20 Pro gebruiken om de smartphone van je vrienden draadloos op te laden. De Mate 20 en Mate 20 Pro zijn per direct bestelbaar en beschikbaar in België vanaf 2 november.

De key features van de HUAWEI Mate 20-serie:

• Android Enterprise Recommended (AER) certificaat
  • Inscreen vingerafdruksensor
  • Dual-NPU (Kirin 980) die AI-toepassingen versnelt
  • De nieuwe Leica Triple Camera met Leica ultragroothoeklens die landschappen vastlegt met een ruim perspectief en prachtige details
  • Uitstekende macrofotografieprestaties waarmee objecten kunnen worden gefotografeerd tot 2.5cm van de lenzen
  • Videofeatures waarmee iedereen cinematografische video’s kan maken met betere cadrage en kleuren
  • Krachtigste smartphonebatterij uit de sector die meer dan een dag intensief gebruik aankan.
  • Best-in-class oplaadtechnologie die de HUAWEI Mate 20-serie snel oplaadt via een kabel (80% in 30 minuten) of draadloos oplaadstation (enkel voor de Mate 20 Pro)
  • Reverse charging om met de Mate 20 Pro draadloos andere smartphones op te laden

“De nieuwe Huawei Mate 20-serie belichaamt het beste van On-Device AI – of zoals wij het graag noemen een ‘higher intelligence’”, zegt Allen Yao, country director van Huawei België. “De smartphone brengt nog meer artificiële intelligentie naar consumenten – ingebed in de apps die ze constant gebruiken. De Mate 20-serie moet de creativiteit en productiviteit stimuleren; hij zorgt ervoor dat je je nog makkelijker kunt uitdrukken, zonder gehinderd te worden door technologische bottlenecks. De intelligente Dual-NPU, de drievoudige Leica lenzen en de levensduur van de krachtige batterij zorgen ervoor dat consumenten hun potentieel kunnen ontketenen en ten volle kunnen leven.”

Aangedreven door ‘s werelds eerste 7nm AI Chipset

De Huawei 20-serie is nog sneller en performanter. Het is de eerste smartphone die de Kirin 980 Dual-NPU onder de motorkap heeft zitten. De 7nm Kirin 980 bundelt 6,9 miljard transistors op de oppervlakte van een vingernagel. Met 1,6 keer zoveel transistors dan 10nm chipsets, levert de nieuwe Huawei AI chipset 20% betere prestaties, en is hij 40% efficiënter. De Dual-NPU maakt bovendien een hele nieuwe rist aan AI-functies mogelijk.

De HUAWEI Mate 20 Pro ondersteunt 3D Face Unlock en is uitgerust met een vingerafdruksensor in het scherm. De 3D Face Unlock-oplossing herkent een gebruiker binnen 600ms, met een valide matchfrequentie van minder dan een miljoen. De nieuwe Mate 20-serie (Mate 20 en Mate 20 Pro) beschikt bovendien over een Android Enterprise Recommended (AER) certificaat, waardor bedrijven de mogelijkheid hebben om hun personeel uit te rusten met de nieuwste smartphonetechnologie. AER geeft bedrijven vertrouwen in het selecteren, implementeren en beheren van Huawei Android-apparaten en -services die voldoen aan de hoge eisen van het bedrijf.

Nieuwe triple camera: ultragroothoek en macrofotografie

De HUAWEI Mate 20-serie vertrok van de beste smartphonecamera op de markt en voegt daar nu de Leica ultragroothoeklens aan toe. De nieuwe Leica Triple Camera ondersteunt bovendien AI filmfeatures, waardoor doordeweekse consumenten hun videoclips kunnen omtoveren in cinematografische kunstwerkjes.

De nieuwe Leica ultragroothoeklens heeft een brandpuntsafstand die overeenkomt met een 16 mm full frame cameralens, die foto's het kenmerkende artistieke distortion-effect geeft van een groothoeklens. Het nieuwe camerasysteem is daarnaast specifiek ontwikkeld voor macrofotografie: je kan je lens tot 2,5 cm van het onderwerp brengen voor een haarscherpe close-upfoto. Een rist aan AI-camerafuncties, waaronder AI Composition, AI 4D predictive focus en AI HDR, biedt alles wat een mobiele fotograaf nodig heeft in één krachtig pakket.

De Huawei Mate 20-serie is ook uitgerust met een AI-bioscoopmodus waarmee gebruikers de tint, verzadiging en helderheid van hun videoclips met een klik kunnen aanpassen. Er zijn standaard een aantal ‘filters’ beschikbaar waaronder Vintage, Fresh, Suspense en Background Blur. De functie ondersteunt ook selectieve desaturatie. Met behulp van AI kan de HUAWEI Mate 20-serie menselijke onderwerpen isoleren en alle kleuren om zich heen in real time zwart-wit maken. AI Spotlight Reel identificeert clips met hetzelfde thema en maakt automatisch een montage van 10 seconden, op basis van de hoogtepunten.

De HUAWEI Mate 20 ondersteunt native 21:9 foto- en video-opnamen. Vergeleken met de normale 16:9-verhouding heeft een 21:9-verhouding een dramatischer filmisch perspectief, ideaal voor artistieke en cinematografische effecten.

Krachtige batterij die snel oplaadt

De HUAWEI Mate 20-serie is ontworpen voor heavy users en beschikt over een krachtige batterij die gebruikers de hele dag door van power voorziet – zelfs voor zij die hun smartphone geen moment links laten liggen. Om dat te garanderen heeft de HUAWEI Mate 20 een impressionante 4000mAh-batterij onder de motorkap zitten, in de HUAWEI Mate 20 Pro gaat het om een 4200mAh-batterij – de krachtigste in de sector.

De HUAWEI SuperCharge ondersteunt tot 40W extreme fast charging. Met de oplader laadt je batterij voor 25 procent op in 10 minuten. Na een half uur zit je Huawei Mate 20 weer voor 80 procent vol. Naast geavanceerde oplaadmogelijkheden ondersteunt de HUAWEI Mate 20 pro tot 15 W Qi-gebaseerd draadloos opladen via HUAWEI Wireless Quick Charge. De draadloze technologie laadt de batterij op met 12 procent in tien minuten en 30 procent in een half uur.

Zitten je vrienden zonder batterij? Ook daar heeft Huawei aan gedacht! Via de technologische doorbraak Wireless Reverse Charging vorm je je HUAWEI Mate 20 Pro om tot een oplaadstation voor andere Qi-compatibele apparaten. Het volstaat simpelweg om de twee smartphones tegen elkaar te houden, en de technologie doet de rest.

De nieuwe HUAWEI Mate 20-serie is TÜV gecertificeerd – daarmee voldoen ze aan de meest strikte veiligheidsstandaarden in de sector. De tests tonen aan dat de smartphones veilig en snel opladen, en aan lage tempraturen, waardoor consumenten hun toestel met een gerust hart kunnen opladen.

Briljant symmetrisch

De HUAWEI Mate 20-serie heeft een krachtig aerodynamisch design met acht gebogen zijden waardoor hij gemakkelijk in de hand ligt. De displaygroottes van de HUAWEI Mate 20 en de HUAWEI Mate 20 Pro zijn respectievelijk 6,53 inch en 6,39 inch en bieden naast een uitstekend contrast ook maximale helderheid.

De opstelling van de cameralenzen aan de achterzijde van de HUAWEI Mate 20-serie knipoogt naar de koplampen van een sportwagen. De vier uitsneden voor de camera en sensoren zijn opgesteld in een vierkant en omgeven door gepolijste metalen frames, wat ze een unieke en onderscheidende uitstraling bezorgt.

Huawei introduceert ook een nieuwe textuur voor zijn Huawei Mate 20 serie: het gepatenteerde Huawei Hyper Optical Pattern. Het gestructureerde oppervlak zorgt ervoor dat de smartphone nog makkelijker in je hand blijft liggen en is anti-vingerafdruk: daardoor blijf je smartphone er onberispelijk uitzien, zelfs wanneer je hem constant gebruikt.

Prijzen en beschikbaarheden

De nieuwe HUAWEI Mate 20-serie is beschikbaar in België vanaf 2 november in drie kleuren: Twilight, Black en Midnight Blue.

Tijdens het event werd ook de HUAWEI Watch GT voorgesteld. Lokale beschikbaarheden volgen.

Toestel

RAM + opslag

Kleuren

Prijs