Huawei onthult HUAWEI P20 lite met FullView Display 2.0

Dinsdag 27 maart 2018 — Huawei Consumer Business Group lanceert vandaag de HUAWEI P20 lite, een smartphone die met zijn hoogwaardig design en sterke prestaties erg veel waarde biedt voor zijn prijskaartje van €369. De HUAWEI P20 lite beschikt over het EMUI 8.0 besturingssysteem, een Huawei FullView Display 2.0 en een dubbele camera. Daarnaast zijn er ook de natuurlijke beauty algoritmes van Huawei die gebruikers een eersteklaservaring bieden. Het toestel is vanaf vandaag beschikbaar in de winkel.

Meeslepende weergave en minimalistisch ontwerp

Het Huawei FullView Display 2.0 met 5.84-inch FHD+ screen (2280x1080) zorgt samen met de 19:9-schermratio voor een meeslepende kijkervaring op de HUAWEI P20 lite. Het FullView Display 2.0 wordt ondersteund door Retina HD met 432 pixels per inch en een contrastverhouding van 1500:1. Dat resulteert in rijkere en levendigere kleuren. De speciale CE-kleurverbeteringstechnologie van de HUAWEI P20 lite verbetert de beeldverzadiging waardoor kleuren nauwkeuriger zijn, en huidtinten natuurlijker. De 2D grafische motortechnologie van de HUAWEI P20 lite legt de fijne details van foto’s haarscherp vast, waardoor je levendige, levensechte foto’s bekomt.

De HUAWEI P20 lite is verkrijgbaar in vier modieuze kleuren: Klein Blue, Sakura Pink, Midnight Black en Platium Gold. De 2.5D gebogen glaspanelen met afgeronde hoeken geven de smartphone niet alleen een verfijnd design, maar zorgen er ook voor dat hij comfortabel in de hand ligt bij het lezen, gamen, bekijken van video’s of surfen.

Het achterpaneel is voorzien van een camera met dubbele lens die verticaal in de linkerbovenhoek is geplaatst. Het Huawei-logo heeft een plaats gevonden op de linkerbenedenhoek. Daarmee is de lay-out een subtiele knipoog naar de traditionele filmcamera.

Premium fotografie-ervaring

Met een 16 megapixels camera op de voorkant en een 16MP+2MP dubbele camera op de achterkant, is de HUAWEI P20 lite ontworpen voor de nieuwe generatie fotografiefanaten. De dubbele camera capteert de kleinste details en neemt de meest subtiele veranderingen in licht en kleur waar zodat in alle omstandigheden de perfecte foto wordt genomen. De professionele Bokeh-lens en de natuurlijke beauty algoritmes zorgen er dan weer voor dat gebruikers zonder moeite prachtige portreten en foto’s van studiokwaliteit maken.

Om iedere keer de perfecte foto te garanderen, maakt de HUAWEI P20 lite gebruik van 96 gezichtsherkenningspunten bij het maken van een selfie. Ook aan het maken van foto’s in slechte lichtomstandigheden is gedacht. Huawei’s lichtbalancerende technologie capteert licht uit verschillende bronnen om zo de beeldhelderheid te optimaliseren en de signaal-ruisverhouding (SNR) met 300 procent te verminderen.

De smartphone beschikt ook over een slimme fotografie-assistent die het mogelijk maakt voor gebruikers om foto’s te trekken op basis van bepaalde gebaren, de achtergrond van een foto te vervangen of AR-effecten aan te brengen – waardoor ze profiteren van nog meer creatieve vrijheid bij hun camera-ervaring.

Efficiënt, krachtig en intuïtief

HUAWEI P20 lite draait op EMUI 8.0 dat optimaal profiteert van de integratie van software en hardware. Dat resulteert in krachtige prestaties en een soepele en intelligente gebruikservaring. EMUI 8.0 leert ook bij: het doet slimme voorspellingen op basis van de gewoontes en patronen van de gebruiker. Bovendien is de HUAWEI P20 lite uitgerust met slimme multitaskingfuncties zoals het zwevend navigatieplatform, de optie om een screenshot te nemen met behulp van drie vingers en een splitscreen-optie. Ook aanwezig zijn HUAWEI Private Space 2.0 en een gamingassistent.

De laadtijd van de HUAWEI P20 lite werd 30 procent ingekort dankzij de 9V2A fast charging. De smartphone beschikt over een groot 4GB+128GB of 4GB+64GB geheugen dat gebruikers de vrijheid biedt om spelletjes te spelen, muziek te beluisteren of video’s te bekijken zonder zich zorgen te maken over geheugen- of opslagbeperkingen.

Prijzen en beschikbaarheid

De HUAWEI P20 lite is vanaf vandaag beschikbaar in België voor €369.

Jurgen Thysmans PR & Digital Marketing Manager at Huawei Belgium
Steven Van de Broek PR Consultant at Weber Shandwick