Huawei onthult P Smart: een premium smartphone voor een toegankelijke prijs

Huawei bevestigt rol als strategische uitdager in de markt

Huawei lanceert vandaag de Huawei P Smart in België. De smartphone is de nieuwste toevoeging aan de populaire P-serie van de wereldwijd toonaangevende technologiespeler. De Huawei P Smart combineert de nieuwste soft- en hardware-ontwikkelingen met een zeer aantrekkelijk prijskaartje. Huawei is stevig verankerd in de top drie van wereldwijde smartphonemerken en onderstreept met de Huawei P Smart opnieuw zijn commerciële ambities. De technologiespeler bewijst opnieuw zijn continue toewijding om steeds de nieuwste functies en innovaties aan te bieden die het leven van de consumenten vereenvoudigen

Huawei bouwt verder aan zijn sterk productportfolio in ons land. Na de introductie van de populaire P10 en de verschillende Mate 10-versies vorig jaar, voegt het bedrijf vandaag  een nieuw model toe aan zijn P-serie van mobiele toestellen: de Huawei P Smart. Met de toegankelijke prijs van 259 euro en ijzersterke functionaliteiten daagt Huawei de markt opnieuw uit.

Edge-to-edge scherm

De Huawei P Smart is voorzien van een Huawei FullView Display, een edge-to-edge 18:9 scherm, dat grenzeloos entertainment biedt. De slimme split screen-functie zorgt voor een efficiënt smartphonegebruik: consumenten kunnen bijvoorbeeld eenvoudig chatten terwijl ze een video bekijken, of een opname maken tijdens het lezen.

De Dual Camera met 13 en 2 megapixel-lens van de P Smart capteert de wereld in een erg kwalitatief diepteperspectief en in kristalheldere kleuren. De smartphone biedt innovatieve fotografiefuncties, met onder andere een Bokeh-effect waarmee je zowel messcherpe selfies als portretten kan maken die overlopen in een wazige achtergrond.

Stevige positie in top drie

"Met de P Smart bieden we als eerste een dual camera en een FullView 18:9 scherm aan een betaalbare prijs van €259. In België is het segment 200-300 euro zeer belangrijk en we willen met de P Smart onze sterke positie verder uitbreiden,” zegt Dirk Pauwels, country manager Huawei België. ”Huawei is vastbesloten om de Belgische consument te blijven verrassen met producten en ervaringen in alle prijssegmenten. We verwachten veel van dit toestel."

De strategie van Huawei slaat duidelijk aan: in de afgelopen jaren heeft het merk wereldwijd een steile opmars gemaakt en heeft het bedrijf zich stevig verankerd in de top drie van smartphonefabrikanten. Vorig jaar verscheepte de smartphonedevisie 153 miljoen toestellen, goed voor een totale omzet van 30,3 miljard euro en een omzetgroei van 30% ten opzichte van 2016. Huawei investeert 10% van de totale omzet in R&D om zijn productgamma te blijven verbeteren en innoveren.

Beschikbaar vanaf 1 februari in zwart, goud en blauw

De Huawei P Smart debuteert in drie kleuren: zwart, goud en blauw en is vanaf 1 februari beschikbaar in België aan een adviesprijs van € 259. Het toestel is uitgerust met een batterij van 3000 mAh die langdurige prestaties garandeert. Het geheugen heeft een standaardcapaciteit van 32 GB, en is uit te breiden tot 256 GB via microSD.

De integratie van Huawei’s eigen EMUI 8.0 platform en Android™ 8.0 Oreo, zorgen voor een optimale gebruikservaring en verbeterde systeemoptimalisatie die van de P Smart een eenvoudig te bedienen toestel maken.

Jurgen Thysmans Voor interview-aanvragen, Huawei België
Steven Van de Broek Voor review-aanvragen of algemene vragen, Weber Shandwick