Huawei opent eerste verticale expositie van Belgie in WIELS

#UrbanRenaissance foto-expo staat in het teken van Belgische urban artiesten

Vandaag openen de deuren van de eerste verticale foto-expo, #UrbanRenaissance, in het Brusselse kunstencentrum WIELS. Bezoekers kunnen er een maand lang terecht om het beste van de Belgische festivalzomer te herbeleven. Voor de foto-expo werkte Huawei samen met opkomende Belgische artiesten die afgelopen festivalzomer niet van de Belgische podia weg te slaan waren. Op de affiche: namen als DVTCH NORRIS, SLM, Blu Samu en TheColorGrey. De expo belicht de festivalzomer vanuit twee kanten: die van de artiest en zijn crew, en die van de festivalgangers. Het biedt een interessante blik achter de schermen en de beleving van de artiesten on en off stage. Je kan de expo gratis bezoeken van 13 tot en met 30 september.

Kunstencentrum WIELS stelt ondertussen al voor de derde keer zijn tentoonstellingsruimte ter beschikking van Huawei. Voor deze editie werd het concept grondig vernieuwd: #UrbanRenaissance is de eerste verticale tentoonstelling in België.

Via de trappenhal van WIELS worden bezoekers door de afgelopen festivalzomer geloodst. Iedere verdieping draait rond een andere artiest. De foto’s zijn genomen door de artiesten zelf,

DVTCH NORRIS, een van de deelnemende artiesten, legt uit: “Er heeft ooit iemand gezegd: 'Thuis ben ik als Clark Kent, maar op het podium ben ik Superman. Dat is precies wat ik met mijn smartphone wou vastleggen. Een dubbel leven, contrast op zijn best."

Ook Huawei is zeer te spreken over de samenwerking met de jonge artiesten

Jurgen Thysmans,  marketeer bij Huawei België: “We wilden met dit project een brug slaan tussen de urban cultuur en fotografie als kunstvorm. Wij spelen daarbij een faciliterende rol en willen de artiesten een nazomers podium bieden. De foto’s tonen de fotografische kracht van de Huawei P20 Pro, in alle omstandigheden. Maar de spotlights van de expo zijn vooral op de artiesten zelf gericht. De bezoeker wordt meegenomen op een visuele reis doorheen de festivalzomer van de vier artiesten.”

Een expositie dat je kan terug vinden in Wiels van 13 tot 30 september. Gratis inkom.

Jurgen Thysmans PR & Digital Marketing Manager, Huawei Belgium
Steven Van de Broek PR Consultant, Weber Shandwick