Huawei rolt EMUI 10.1 uit met naadloze connectiviteit en nieuwe fotografiefuncties

De update is beschikbaar voor verschillende Huawei smartphones, met nieuwe functies

Brussel, 29 mei 2020 – Huawei rolt EMUI 10.1 vanaf midden juni uit naar een aantal Huawei-apparaten. EMUI 10.1, dat voor het eerst te vonden was op de HUAWEI P40-serie, maakt de smartphone-ervaring nog veiliger en naadlozer. De nieuwe functies helpen gebruikers om in contact te blijven met familie en vrienden, hun productiviteit te verhogen, met meerdere apparaten tegelijk te communiceren en alledaagse taken te stroomlijnen. De update bevat ook enkele nieuwe fotofuncties.

Golden Snap

EMUI 10.1 maakt de weg vrij voor intelligente fotografische functies met Golden Snap, waardoor hoogwaardige fotografische resultaten nog gemakkelijker beschikbaar zijn. Bij het fotograferen, neemt het apparaat nu een 4K bewegend beeld op, in plaats van alleen een enkelvoudig frame. Zo ontstaan er extra frames van voor en na het indrukken van de sluitertoets. AI Best Moment analyseert die frames om gebruikers te helpen de beste opname te maken, terwijl AI Remove Passerby en AI Remove Reflection het mogelijk maken om ongewenste fotobommers en reflecties automatisch weg te werken.

Multi-Screen Collaboration

Met de nieuwe functionaliteit die is toegevoegd aan de Multi-Screen Collaboration kunnen gebruikers eenvoudig video- of spraakoproepen handsfree beantwoorden op hun PC. Daarnaast kunnen zebestanden en hyperlinks die op hun smartphone staan openen met native PC-applicaties om nog productiever aan de slag te kunnen gaan.

Multi-Device Control Panel

Het Multi-Device Control Panel toont alle aangesloten apparaten van gebruikers inde nabijheid en laat toe ze intelligent te sturen om de gebruikerservaring te verbeteren in verschillende situaties. Als je bijvoorbeeld op je terugweg naar huis naar HUAWEI Music luistert, en je komt thuis in de buurt van je HUAWEI Sound X, kan je via het panel de audiouitgang naadloos kunnen wisselen naar je slimme luidspreker voor een betere geluidskwaliteit.

HUAWEI Share

HUAWEI Share vergemakkelijkt de snelle bestandsoverdracht tussen de smartphone en andere apparaten zoals tablets en pc's. Met HUAWEI Share op de HUAWEI P40-serie kunnen consumenten muziek streamen naar een slimme luidspreker, schermprojectie starten en verbinding maken met Wi-Fi door te tikken op het apparaat waarmee ze verbinding willen maken met hun telefoon.

HUAWEI Assistant

Voor het eerst beschikbaar gesteld op de HUAWEI Mate 30 serie, zal EMUI 10.1 HUAWEI Assistant naar meer apparaten brengen. Aangedreven door HUAWEI Ability Gallery om vier handige functies samen te brengen - wereldwijd zoeken, directe toegang, AI-tips en nieuwsfeed - helpt HUAWEI Assistant gebruikers tijd te besparen en zorgt ervoor dat ze het volledige potentieel van hun smartphone benutten.

Veiligheid en privacy

EMUI 10.1 biedt uitgebreide bescherming met volledig gecodeerde lokale en cloudgegevens, evenals beveiligingsfuncties zoals PrivateSpace, App Lock en Password Vault om de gebruikersprivacy te beschermen. Daarnaast heeft de microkernel van TEE CC EAL 5+ bereikt, het hoogste niveau van veiligheidscertificering voor een besturingssysteem van een consumentenapparaat . Dat betekent dat alle transacties, authenticatie en andere zeer gevoelige operaties in het TEE-systeem worden uitgevoerd, om allesomvattende bescherming te bieden.

Beschikbaarheid

De EMUI 10.1 software-update wordt vanaf midden juni uitgerold naar verschillende Huawei-apparaten:

• P30
  • P30 Pro