Huawei betreedt Belgische pc-markt

Huawei MateBook X Pro te koop bij MediaMarkt, Coolblue en Exellent

Huawei Consumer Business Group (CBG) Belgium maakt zijn debuut in de Belgische PC-markt, met de nodige ambitie. Troefkaart om de ambities waar te maken: ‘s werelds eerste FullView Display notebook – de Huawei Matebook X Pro. Met een uitgepuurd ontwerp, vanbinnen en vanbuiten, biedt de notebook de ultieme mobiele computerervaring. “De lancering is onze eerste stap om innovatie te brengen naar de Belgische PC-markt. We willen de sector transformeren”, zegt Allen Yao, Managing Director van Huawei Consumer Business Group Belgium. De notebook is nu verkrijgbaar in België bij MediaMarkt, Coolblue en Exellent.

Ultradun en FullView Display

De Huawei MateBook X Pro combineert een helder en duidelijk display met krachtige hardware-innovaties en intelligente softwareontwikkelingen. De ultradunne 13,9-inch notebook beschikt over een Huawei FullView Display aanraakscherm met een schermverhouding van 91 procent. De notebook die naar ons land komt, bevat een krachtige 8e generatie Intel® Core™ -processor, NVIDIA® GeForce® MX150-graphics met 2 GB GDDR5 en een Dolby ATMOS®-geluidssysteem van de tweede generatie.

Allen Yao: “De consumenten van vandaag willen meer: ze verwachten technologie die krachtig en flexibel is, en perfect past bij hun mobiele levensstijl. Huawei streeft naar het creëren van apparaten die niet alleen aan deze verwachtingen voldoen, maar die van je computerervaring iets buitengewoon maakt.”

“De pc-markt is gestopt met groeien en raakt steeds meer verzadigd. Innovatie is cruciaal om aan de nieuwe noden van de consument te voldoen. Het succes van ultraslanke producten biedt heel wat zakelijke mogelijkheden”, zegt Yao.

Innovatie in pc-markt
De Huawei MateBook X Pro neemt het voortouw in een hele nieuwe generatie van hoogperformante  mobiele computers die gebruikers ondersteunt in alle aspecten van hun leven. CBG heeft pijlsnelle vooruitgang geboekt in het domein van smartphones, wearables en smart home-toepassingen en trekt die lijn nu door in de pc-markt.

“Het ontwikkelen van notebooks geeft Huawei een diverser en completer productportfolio. Deze lancering markeert de eerste stap in onze ambitie om innovatie te brengen in de Belgische pc-business, met als doel deze te transformeren,” concludeert Allen Yao.

Krachtig en licht
Het premium ontwerp van de Huawei MateBook X Pro gaat hand in hand met zijn ijzersterke prestaties. Met een krachtige 8e generatie Intel® Core ™ i7 / i5-processor en een discrete NVIDIA® GeForce® MX150 grafische kaart met 2 GB GDDR5 is het een van de krachtigste en lichtste notebooks op de markt.

De Huawei MateBook X Pro is voorzien van Dolby Atmos Sound System - baanbrekende, moving audio met Dolby Atmos en aangepaste luidsprekers. De 57,4Wh batterij, gekoppeld aan Huawei's ontwerp met laag stroomverbruik, garandeert tot 12 uur 1080P video-weergave, 14 uur lang werken of 15 uur surfen.

Opgestart met vingerafdruk in 7,8 seconden
Huawei heeft veel van zijn innovatieve smartphone-technologieën op de Huawei MateBook X Pro toegepast om moeiteloze en intuïtieve gebruikerservaringen te creëren. Met een supersnelle vingerafdruk-startknop 2.0 kunnen gebruikers inloggen op het Windows-bureaublad in slechts 7,8 seconden als de computer uitstaat en in 6,6 seconden in slaapstand.

De verzonken camera zit subtiel in het toetsenbord weggewerkt. Om de camera te gebruiken, hoeven gebruikers enkel de toets in te drukken waarin hij verwerkt zit. Dat garandeert bovendien de privacy wanneer de camera niet gebruikt wordt. De plaatsing zorgt er ook voor dat het FullView Display de show kan stelen met ultradunne randen. Een multifunctionele adapter ondersteunt USB-C – gelijkaardig aan heel wat smartphones. Daardoor moeten gebruikers slechts één oplader meenemen wanneer ze op pad zijn.

Huawei Share stelt gebruikers in staat om foto's en bestanden snel, gemakkelijk en veilig uit te wisselen, zonder USB-compatibiliteitsproblemen. De Wi-Fi-overdrachtsnelheid is tot 20 Mbps, 100 keer sneller dan die van Bluetooth.

Prijzen en beschikbaarheid

De Huawei MateBook X Pro is beschikbaar in België in Space Gray via Huaweipartners MediaMarkt, Coolblue en Exellent. De adviesprijs is € 1699 voor de i7 versie en € 1499 voor de i5 versie. De notebooks zijn uitgerust met een AZERTY toetsenbord.

Jurgen Thysmans PR & Digital Marketing Manager, Huawei Belgium
Steven Van de Broek PR Consultant, Weber Shandwick