Huaweigebruikers tonen creativiteit met recordaantal inzendingen voor NEXT-IMAGE 2020

Brussel, 9 juli 2020 – In mei trapte Huawei NEXT-IMAGE 2020 af, een foto- en videowedstrijd met professionele jury. Sindsdien rondden creatievelingen wereldwijd de kaap van meer dan 882.000 inzendingen, een record. In totaal gaat het om 332.000 meer inzendingen dan vorig jaar, en de wedstrijd loopt nog tot 31 juli 2020. Ook in België was er veel animo met 1,218 deelnemers - een stuk meer dan bij de vorige editie. Een teken dat mensen tijdens de lockdown in ons land nood hadden aan een creatieve uitlaatklep. De beste Belgische beelden vind je hieronder.

Meer Belgische inzendingen vind je via: https://consumer.huawei.com/be/campaign/Next-Image-Belgium/

"We zijn blij dat we in België dit jaar zoveel nieuwkomers hebben mogen verwelkomen met 1,218 inzendingen tot nu toe. Het doet plezier om het talent te zien in ons land, en de manier waarop Belgen met hun Huawei smartphone de uitdagingen omarmden en hun camera gebruikten om echt prachtige beelden te maken die inspireren. Met NEXT-IMAGE 2020 is het onze missie om mensen te inspireren tot het fotograferen van die grootse of kleine dingen in het leven, die voor hen positieve kracht aangeven," aldus Erwin Van der Weerden, Marketing Director Huawei België-Luxemburg.

Meer dan 882.000 inzendingen

NEXT-IMAGE 2020 is 's werelds grootste smartphonefoto- en videowedstrijd en moedigt deelnemers aan om de positieve kracht van creativiteit te vieren en mensen te verenigen met beelden, ook als ze fysiek afstand moeten houden. Meer dan 882.000 inzendingen wisten de schoonheid van het moment perfect vast te leggen.

NEXT-IMAGE 2020 moedigt Huawei smartphone gebruiker in België en over de hele wereld aan foto's te blijven maken en hun creatieve vaardigheden te gebruiken om unieke momenten vast te leggen. In totaal zijn er zes verschillende categorieën waarin gebruikers van Huawei en Honor hun inzendingen kunnen delen met de kans op het winnen van beloningen, waaronder meer dan 70 geldprijzen tot $10.000 en Huawei's nieuwste vlaggenschip, de HUAWEI P40 Pro:

• Near Far: Gebruik je smartphonecamera om verborgen juweeltjes en verschillende perspectieven vast te leggen - of je nu binnen of buiten bent.
  • Goedenacht: Leg leuke momenten vast in de nacht of in een omgeving met weinig licht. Geef de sfeer van het moment weer en word creatief.
  • Hallo, Leven! Een foto is duizend woorden waard - dus leg de emotie of inspiratie die je dagelijks opdoet vast en deel ze.
  • Gezichten: Experimenteer met identiteit en de kracht van portretfotografie. Leg de gezichten van de mensen die het dichtst bij je staan vast.
  • Live Momenten: Maak een korte video of mobiele film van maximaal 10 minuten. Geef uitdrukking aan je creativiteit en deel positieve verhalen in de vorm van bewegende beelden.
  • Verhalenverteller: Gebruik een set foto's om emoties uit te drukken om je persoonlijke verhaal te vertellen. Het verhaal moet 3-9 beelden bevatten.

Jury van wereldformaat

Alle deelnemers maken kans om hun inzendingen te laten beoordelen door toonaangevende fotografiedeskundigen, met wereldleiders in verschillende stijlen van fotografie:

• Steve McCurry heeft een hele rist aan prijzen op zijn palmares staan, waaronder de Robert Capa Medal, de National Press Photographer's Award, en vier Jose Awards. Als ridder van de Franse cultuur en kunst is McCurry's gefotografeerde 'Afghanistan Girl' een van de meest iconische en krachtige werken in de geschiedenis van de fotografie geworden.
  • Elizaveta Porodina, is een gerenommeerde modeportretfotograaf uit Rusland. Het werk van Porodina is toonaangevend in de experimentele mode- en kunstfotografie en staat bekend om het gebruik van alternatieve vormen en in het oog springende kleuren.
  • Reuben Krabbe is een Canadese extreme sports-fotograaf, die creatieve fotografietechnieken gebruikt die zijn stijl typeren. Krabbe voegt energie en nieuwe mogelijkheden toe aan de jury.
  • Karolina Henke is een bekende Zweedse fotografe met een unieke visuele en artistieke identiteit. Henke heeft een gerenommeerde reputatie op het gebied van internationale mode- en kunstfotografie.
  • Andrew Garrihy, de wereldwijde chief brand officer van HUAWEI Consumer Business, en Li Changzhu, vice-minister van consumentenstrategiemarketingafdeling van HUAWEI CBG zullen ook helpen om de winnende inzendingen te selecteren.

De NEXT-IMAGE wordt dit jaar georganiseerd in samenwerking met Profoto, de Zweedse ontwikkelaar van fotoflitsen en randapperatuur voor professionele fotografen.

Meer informatie over NEXT-IMAGE 2020 en hoe je kan meedoen vind je via de officiële website: https://consumer.huawei.com/be/campaign/Next-Image-Belgium/

Timing

• Deadline voor inzendingen: 31 juli 2020
  • Concurrentie-juridische periode: Augustus 2020