Ontdek de Huawei Y5 2018: Huawei Fullview Display en duurzame batterij bieden meer van alles voor iedereen

De nieuwe Huawei Y-serie is ontworpen met oog op hoge prestaties en een betrouwbare kwaliteit

Maandag 11 juni 2018 — Huawei, wereldwijde technologieleider, presenteert vandaag de nieuwe Huawei Y5 2018 die deel uitmaakt van de nieuwe Y Series smartphonefamilie. Met zijn stijlvolle Huawei FullView Display, lange batterijlevensduur, selfie toning flash en slimme gebruikerservaring, biedt de smartphone een bijzonder functionele prestatie aan een prijs die voor iedereen toegankelijk is.

“De hoge prijzen van de meeste flagshiptoestellen die vandaag op de markt zjjn, zorgen voor een onvervulde vraag naar betaalbare, kwaliteitsvolle smartphones,” zegt Walter Ji, President van Huawei West-Europa, Consumer Business Group. “Wij spelen in op die vraag en bieden consumenten een smartphone aan die toegankelijk is, en past bij hun digitale levensstijl dankzij het uitstekende Huawei FullView display, geavanceerde fotografiefuncties en hoog prestatievermogen.”

Stijlvolle Huawei FullView Display

De Huawei Y5 2018 heeft een 5.45-inch 18:9 HD+ Huawei FullView scherm dat zorgt voor een buitengewone kijkervaring. In vergelijking met eerdere aspectratio-displays van dezelfde grootte, toont de Y5 2018 12.5% meer inhoud. Het scherm is breder, visueel krachtiger en brengt gaming en entertainmentcontent tot leven.

Het compacte en gebogen design is comfortabel om vast te houden, zorgt voor een betere bediening met een hand en geeft de smartphone een premium look en feel. De Huawei Y5 2018 is beschikbaar in zwart en blauw.

Intelligente fotografie met selfie toning flash

Voor selfie-liefhebbers is de Huawei Y5 2018 voorzien van een 5MP frontcamera met selfie toning flash. Die detecteert automatisch het licht op je gezicht waarna de camera op een intelligente manier het helderheidsniveau aanpast. Zo maak je altijd een natuurlijk portret met flatterend zacht licht , zelfs in situaties met extreem weinig licht.

De Huawei Y5 2018 is helemaal klaar om belangrijke momenten vast te leggen met zijn 8 MP rear camera, die voorzien is van HDR post-processingtechnologie die de balans in helderheid behoudt, overbelichting vermijdt en donkere achtergronden aanpast.

Bovendien zijn de beelden van de Y5 2018 artistieker en expressiever dan ooit tevoren dankzij speciale filters voor verschillende stemmingen. Gebruikers kunnen ook panoramafoto’s maken van 90 tot 360 graden en zo een hele scène in één shot vastleggen.

Vlottere smartphone-ervaring

Uitgerust met de laatste Android 8.1, brengt de Huawei Y5 gebruikers de nieuwste software en hardware integratie, die zorgen voor een slimmere mobiele ervaring.

Consumenten kunnen meer doen op een gemakkelijkere manier dankzij de ontgrendelfunctie met gezichtsherkenning die snel toegang geeft tot de smartphone. Dankzij AI-gezichtsherkenning algoritmen detecteert het toestel automatisch punten in het gezicht, en voert het een heel accurate mapping uit die het scherm razendsnel ontgrendelt.

Bovendien heeft de Huawei Y5 2018 een krachtige ontvangstmodus die geluid in de omgeving kan identificeren tijdens een telefoongesprek. Gebruikers kunnen de modus aanzetten door op de volume omhoog-toets te duwen en op die manier overal en altijd een duidelijke conversatie voeren.

Gebruiksvriendelijke functies

De Huawei Y5 2018 beschikt ook over gebruiksvriendelijke features zoals de gesture wake, waarmee gebruikers hun telefoon met een dubbelklik kunnen opstarten wanneer het scherm uit staat, de mogelijkheid om een screenshot te maken door met drie vingers over het scherm te vegen en Eye Comfort dat automatisch blauw licht filtert om het zo aangenaam mogelijk te maken voor de ogen van de gebruiker wanneer hij of zij gedurende lange tijd naar het scherm kijkt.

De 3020mAh batterij (typische waarde) wordt gekoppeld aan de Power Saving 6.0 technologie die het mobiele stroomverbruik vermindert en de levensduur van de batterij verlengt.

De Huawei Y5 2018 beschikt over een ontwerp met drie kaartsleuven met ruimte voor twee Nano simkaarten en een Micro SD kaart (niet standaard inbegrepen) waarmee je tot 256 GB extra opslagruimte kan toevoegen. Deze enorme opslagcapaciteit in combinatie met het gemak om tussen verschillende simkaarten te wisselen, zorgt ervoor dat de Y5 2018 tegemoet komt aan alle eisen op het werk, in het dagelijkse leven en op vlak van entertainment.

Prijs en beschikbaarheid

De Huawei Y5 2018 is vanaf beschikbaar 16 juni in de kleuren blauw en zwart voor een adviesprijs van € 119.