Plezier en prestaties met nieuwe Huawei Y-serie, die meer biedt voor minder geld

De nieuwe Huawei Y-serie werd ontworpen voor consumenten die op zoek zijn naar uitzonderlijke prestaties voor een betaalbare prijs

Huawei, de wereldwijde technologieleider, brengt zijn nieuwe Y-serie naar België. De nieuwe line-up van mobiele apparaten combineert de meest recente software en hardware-ontwikkelingen met een aantrekkelijk prijskaartje. De nieuw gelanceerde smartphonereeks beschikt over een Huawei FullView Display, geavanceerde camerafuncties en een uitstekende batterijlevensduur. Met de nieuwe Y-serie kunnen Belgische consumenten compromisloos kiezen voor een kwaliteitsvolle smartphone met de functies die ze wensen, voor een prijs die ze zich kunnen veroorloven. De Y7 en Y6 zijn in België beschikbaar vanaf 1 mei voor een adviesprijs van respectievelijk € 199 en  € 149 (incl. BTW).

Technologie staat centraal in het leven van de hedendaagse consumenten, maar de meeste flagship toestellen komen met een behoorlijk prijskaartje in ruil voor sterke prestaties en goede kwaliteit. Huawei speelt met de nieuwe Y-serie in op de onvervulde vraag naar smartphones van hoge kwaliteit die tegelijkertijd betaalbaar zijn.

Walter Ji, President van de Huawei Consumer Business Group West-Europa: "De moderne consument wil een volwaardige smartphone die meer doet voor minder geld, en tegelijkertijd leuk is en in staat is om gelijke tred te houden met hun digitale levensstijl. We zijn tevreden dat we met de Huawei Y-serie die kloof in de markt kunnen dichten met toestellen die uitzonderlijke functionele prestaties aanbieden tegen een lage prijs. Er is geen reden meer om een compromis te sluiten."

Onderstreep je individualiteit met de Y-serie

Met het nieuwe Y-serie assortiment voegt Huawei twee interessante en betaalbare modellen toe aan zijn smartphone-aanbod in België. De Y7 en Y6 mikken elk op een specifiek type van consument:

• Y7: De Huawei Y7 is ontworpen voor zij die graag selfies en foto’s nemen. Met de Selfie-Toning Flash maken gebruikers eenvoudig foto’s van hoge kwaliteit die zonder gêne op sociale media kunnen worden gedeeld
  • Y6: De Huawei Y6 richt zich op echte entertainmentlovers die zich volledig willen onderdompelen in een media-ervaring terwijl ze hollen zijn van de ene afspraak naar de andere

Stijlvolle FullView Display

Met een slank, modieus ontwerp en groot scherm onderscheidt de nieuwe Huawei Y-reeks zich van de concurrentie door een premium uiterlijk en hoogwaardige ervaring aan te bieden - zowel op het vlak van productiviteit als van gaming.

De Y-serie beschikt over het Huawei FullView Diplay met een 18:9 aspectratio, dat content weergeeft op een scherm dat 12,5% breder is dan vergelijkbare toestellen van dezelfde grootte. De dunne schermranden en de ergonomisch ontworpen 2.5D gebogen glazen voorkant, zorgen voor een comfortabele bediening met één hand.

Het brede FullView Display zorgt er ook voor meer praktische schermruimte. Daar komt bovendien nog eens de handige splitscreen-modus bij waarmee gebruikers tegelijkertijd twee apps op het scherm kunnen bekijken. Ideaal voor zij die constant jongleren tussen werk en ontspanning.

Leg ieder moment vast

De nieuwe Huawei Y-serie biedt een geavanceerde premium fotografie-ervaring aan. Beide toestellen beschikken over een 13 MP camera aan de achterzijde. De Y7 combineert die met een 8MP camera aan de voorkant, bij de Y6 gaat het om een 5MP camera aan de voorkant.

De Huawei Y7 en Y6 zijn beiden uitgerust met de slimme selfie-toning-flits, die automatisch de belichting detecteert op het gezicht van het onderwerp en op intelligente wijze het helderheidsniveau aanpast. Dat resulteert in een natuurlijk ogend portret, met flatterend zacht licht, zelfs in omstandigheden met extreem weinig licht. De frontcamera ondersteunt ook AR lensinstellingen, met onder andere en cosplay mogelijkheden en de optie om de achtergrond van de foto te veranderen, om selfies nemen nog leuker te maken.

Snelle en gemakkelijke schermtoegang

De Huawei Y Series introduceert face unlock voor een snelle en veilige schermtoegang. De functie wordt aangedreven door AI-gezichtsherkenningalgoritmes waarmee het apparaat 1024 verschillende gezichtskenmerken detecteert, nauwkeurig in kaart brengt en schermtoegang verleent van zodra het de juiste persoon herkent.

Prestaties die blijven duren

De Huawei Y7 en Y6 beschikken beiden een batterijvermogen van 3000 mAh die in combinatie met de slimme energiebeheeroplossingen een uitstekende levensduur garanderen.

Op de Huawei Y7 kunnen gebruikers tot 13 uur video's kijken of tot 58 uur muziek afspelen, de Y6-gebruikers kunnen tot 14 uur video bekijken of tot 57 uur muziek afspelen.

Om de beste mobiele game-ervaring te bieden, zijn de nieuwe Huawei Y-serie-apparaten ook uitgerust met de Game Suite-modus, die de spelprestaties en het batterijverbruik in evenwicht brengen. In de energiebesparende modus worden de spelprestaties dan weer verminderd om de batterij te sparen en tegelijkertijd een naadloze, ononderbroken game-ervaring te garanderen.

EMUI 8.0 biedt leuke ervaringen

Huawei Y7 en Y6 wordt aangedreven door EMUI 8.0, gebaseerd op Android 8.0, en presteert steeds beter op langer termijn omdat het dan de behoeften van de gebruikers beter begrijpt, voorspelt en hierop anticipeert. Beide apparaten zijn ook uitgerust met geavanceerde functies voor een intelligentere en soepelere gebruikerservaring, waaronder:

• Zwevende navigatiebalk
  • Oogcomfort
  • Dubbele bluetoothverbinding
  • Screenshot met drie vingers
  • Mini-schermweergave

Altijd verbonden

De Huawei Y-serie biedt niet alleen plaats aan twee NANO SIM-kaarten, maar ook aan een Micro SD-kaart waarmee je tot 256 GB extra opslag kan toevoegen.

Prijzen en beschikbaarheid

De Huawei Y7, is verkrijgbaar in blauw en zwart, is in België beschikbaar vanaf 1 mei voor een prijs van € 199, incl BTW.

De Huawei Y6 is verkrijgbaar in zwart, blauw en goud en is in België beschikbaar vanaf 1 mei voor een prijs van € 149, incl BTW.