Recordverkoop voor nieuwe vlaggenschip van Huawei in België

Huawei P20 Pro met drievoudige camera is Huawei’s bestverkopende smartphone ooit

Huawei, wereldwijde technologieleider, breekt met de nieuwe Huawei P20 Pro al zijn verkooprecords. De smartphone is het bestverkopende vlaggenschip van de fabrikant sinds het voet aan wal zette in West-Europa. Ook in België is het succes groot: de pre-orders verdrievoudigde ten opzichte van de P10-lancering in dezelfde tijdsperiode vorig jaar.

Best verkopende Huaweitoestel ooit in West-Europa

De nieuwe smartphone, met ‘s werelds eerste Leica drievoudige camera en ongekende AI-vooruitgang, werd op 27 maart gelanceerd in Parijs. Consumenten konden zich verzekeren van een toestel via pre-orders.

Vier weken na de lancering heeft de P20 Pro de totale verkopen van de P10 van vorig jaar voorbijgesneld met een meerverkoop van 316%. Daarmee is de lancering van de Huawei P20 Pro de meest succesvolle ooit van Huawei in West-Europa.

"De ongelooflijke reactie op de nieuwe Huawei P20 Pro is een bewijs van de vraag van consumenten naar een prachtig ontworpen smartphone met doelgerichte, geavanceerde technologie die echte voordelen biedt", zegt Walter Ji, President van de Huawei Consumer Business Group West-Europa. "Vanaf het moment dat P20 Pro voorgesteld werd, ervaren we een ongekende vraag naar de smartphone. De revolutionaire nieuwe cameratechnologie en AI-mogelijkheden brengen een baanbrekende smartphone-ervaring tot leven die mensen in heel Europa weet te overtuigen."

België: voorverkoop verdrievoudigd

Met de P20 Pro bouwt Huawei ook in België verder aan zijn succesverhaal. De smartphoneproducent  heeft in ons land inmiddels een stevige derde plaats veroverd.

“De P-serie heeft een sterk groeitraject doorgemaakt in België, met een verdubbeling van het aantal verkopen van de P10 ten opzichte van de P9,” zegt Jurgen Thysmans, woordvoerder Huawei België. “De P20 Pro gaat verder op dit elan met een verdrievoudiging t.o.v. de P10-lancering vorig jaar. Met de P20 Pro spelen we mee in de hoogste liga. En de feedback over de volledige nieuwe reeks was heel positief. Zowel in de pers, bij onze partners als bij de consument werden de drie producten goed onthaald.”

Meer informatie

Voor meer informatie over de nieuwe Huawei P-serie: https://consumer.huawei.com/be

Voor reviewaanvragen: huawei@webershandwick.com

Jurgen Thysmans PR & Digital Marketing Manager, Huawei Belgium